آفتاب
سفیر عراق در ایران

اتحاد ایران و عراق چشم دشمنان اسلام را کور کرده است

اتحاد ایران و عراق چشم دشمنان اسلام را کور کرده است

اراک - ایرنا - سفیر عراق در ایران گفت: ارتباطات و مناسبات خوب ایران و عراق موجب تقویت امنیت در منطقه شده و چشم دشمنان اسلام را کور کرده است.

به گزاش ایرنا، راجح صابر عبود الموسوی روز پنجشنبه درگفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ما افتخار می کنیم که نیمی از تمدن ما علوی و نیم دیگر فارسی است و این مهم باعث وجود دشمنی های متفاوت علیه دو کشور شده است.
وی اظهار کرد: ایران و عراق هردو یک هدف را دنبال می کنند و برای رسیدن به این هدف از مسیر مشترک حرکت دارند. وی گفت: برای مقابله با دشمنان اسلام ارتباط این دو دولت تنگ تر شده و از هر فرصتی برای خنثی کردن توطئه دشمنان علیه مذهب تشیع استفاده می کنند.
به گزارش ایرنا، سفیر عراق در ایران گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب شکوهمند اسلامی توانست رژیمی وابسته به استکبار را از ایران بیرون و اسلام را احیا کند که این مهم برای استکبار خوشایند نبود و چون موقعیت خود را در خطر می دید در حمایت از صدام جنگ تحمیلی علیه ایران را به وجود آورد.
عبود الموسوی افزود: ملت ایران با ایثارگری و وحدت موفق در برابر متجاوزان با تمام توان از کیان خود دفاع کند.
وی در ادامه اظهارکرد: دشمنان اسلام از وجود مرجعیت در قلوب شیعیان غافل هستند زیرا شیعیان با تمام وجود گوش به فرمان مراجع خود هستند و وجود آیت الله سیستانی در عراق و آیت الله خامنه ای نمونه بارز این مدعا است.
وی گفت: آیت الله سیستانی با فتوای خود توانست در وجود ملت عراق انگیزه ایجاد کند و امروز در مقابل گروه های تکفیری ایستاده است و هر روز پیروزی های متعددی کسب می کنند.
وی افزود: آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران دنباله روی سیاست و آرمان های امام راحل در جهان اسلام است و عموم شیعیان شاکر این نعمت الهی هستند.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی دومین استان از نظر صنایع مادر تخصصی و تولید صنایع سنگین و چهارمین استان در تولید صنایع سبک و متوسط است.
ظفر افشون افزود: بیش از 3000 واحد صنعتی در استان مرکزی فعالیت می کنند که این مهم باعث شده بیشترین میزان اشتغال و درآمد استان از این راه تامین شود.
به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: در بخش کشاورزی استان مرکزی یکی از استان های سرآمد کشور است و توانسته بیشتر از مصرف، تولید کننده باشد.
افشون توضیح داد: میزان مصرف گندم در استان مرکزی سالانه 150 هزار تن است اما در سال زراعی جاری 450 هزار تن گندم در این خطه تولید شده است.
وی گفت: استان مرکزی مهد مفاخری چون حضرت امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی، امیرکبیر قائم مقام سلطنت قاجار و پرفسور حسابی پدرعلم فیزیک است و از مناطق نخبه پرور کشور محسوب می شود.
بازدید از واحدهای تولیدی آلومینیوم، آلومرول، لجور و نشست با تجار و صنعتگران استان مرکزی از برنامه های سفر دو روزه سفیر عراق به اراک است.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی نصب**انتشار دهنده:مژگان حیدری*
کد N1516078

وبگردی