آفتاب
استاندار چهارمحال و بختیاری:

نهضت های آزادیخواه به دوران دفاع مقدس ایران اقتدا می کنند

نهضت های آزادیخواه به دوران دفاع مقدس ایران اقتدا می کنند

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این که نهضت های آزادیخواه جهان با الگوگیری از رشادت های رزمندگان اسلام، به دوران هشت سال دفاع ملت ایران اقتدا می کنند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری با بیان شباهت های هشت سال دفاع مقدس و واقعه عاشورا افزود: بارزترین شباهت بین این 2 حماسه بزرگ، مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر مستکبران است.
وی افزود: همان گونه که در واقعه عاشورا شاهد ایستادگی جبهه اندک شمار حق در برابر صف آرایی گسترده جبهه باطل بودیم، در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان کشور با توسل به قدرت ایمان توانستند در این نبرد نابرابر پیروز شوند.
سلیمانی دشتکی، مقابله با حکومت نوپای جمهوری اسلامی را مهمترین هدف راه اندازی جنگ عراق علیه ایران دانست و تصریح کرد: این درحالی است که رزمندگان کشور با ایستادگی و مقاومت، تمام معادلات جهانی را برهم زدند و در تثبیت نظام درعرصه بین المللی نقش آفرینی کردند.
استاندار چهارمحال وبختیاری در ادامه با بیان اهمیت برگزاری کنگره شهدا، آن را پیام آور خون شهدا دانست و گفت: از آن جا که هشت سال دفاع مقدس نظام را بیمه کرد باید با برگزاری کنگره های شهدا این پیام و دستاورد مهم را بارها برای مردم تبیین کرد.
سلیمانی دشتکی، زنده نگه داشتن ایثارگری و ارزش های دفاع مقدس را از دیگر آثار برگزاری کنگره های شهدا عنوان و تاکید کرد: همدلی و همراهی مردم استان با مسئولان و خانواده های شهدا، کاهش ناهنجاری های اجتماعی و کم رنگ شدن کژاندیشی ها، تحول در فضای فرهنگی، ایجاد وفاق، وحدت، همزبانی و خلق آثار هنری و فرهنگی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان بود.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: اقتدار ایران اسلامی در عرصه های ملی و بن المللی مرهون خون شهداست.
سردار رضا محمدسلیمانی تصریح کرد: رزمندگان استان نه تنها در هشت سال دفاع مقدس بلکه در جبهه های مقاومت نقش مهمی در پاسداری از ارزش های اسلام دارند.
چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 437 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده و دارای هفت هزار و 53 جانباز و 526 آزاده است.
15 مهر سالروز سفر مقام معظم رهبری به چهارمحال و بختیاری و برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021
کد N1515978

وبگردی