آفتاب
با حضور وزیر راه و شهرسازی:

قطعه 9 بزرگراه میاندوآب - کرمانشاه در کردستان به بهره برداری رسید

قطعه 9 بزرگراه میاندوآب - کرمانشاه در کردستان به بهره برداری رسید

سنندج- ایرنا- قطعه 9 بزرگراه میاندوآب - کرمانشاه به طول 10 کیلومتر روز پنجشنبه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در کردستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا این قطعه در مسیر جاده سنندج - کامیاران به نام محور گاوشان قرار گرفته و با اعتبار 300 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
برای بهره برداری از این قطعه 42 هزار و 135 تن آسفالت، 155 تن آرماتور بندی و 170 هزار و 158 متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.
این قطعه بخشی از کریدور شمال به جنوب غرب کشور به طول یک هزار و 480 کیلومتر است که 680 کیلومتر آن به صورت بزرگراه است و سهم استان در این کریدور 320 کیلومتر بوده و از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است.
این کریدور از مرز بازرگان آذربایجان غربی شروع شده و پس از عبور استان های کردستان و کرمانشاه به استان خوزستان وصل می شود.
در این مسیر 10 مرز رسمی شامل پنج مرز آذربایجان غربی، دو مرز کردستان و سه مرز خوزستان به جاده های کشور متصل می شوند.
در این مسیر همچنین 10 تونل به طول 2.5 کیلومتر در دست احداث است.
وزیر راه و شهرسازی صبح روز پنجشنبه به همراه تعدای از معاونین خود به استان کردستان سفر کرده است.
بازدید از پروژه های راه سازی، بهره برداری از 70 کیلومتر بزرگراه و 80 کیلومتر راه روستایی از برنامه های وزیر راه و شهرسازی در کردستان است.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی آیین بهره برداری از کنارگذر سقز به طول 12 کیلومتر و با اعتبار 400 میلیارد ریال و بهره برداری از باند دوم سنندج همدان به طول 12 کیلومتر و اعتبار 300 میلیارد ریال و چند قطعه دیگر این بزرگراه انجام می شود.
در بخش راه های روستایی نیز راه روستاهای دانی کش، گلین، علی آباد، احمدآباد، دژن، ملکشان، دگاگا، قوره دره و مروارید و چندین روستای دیگر در مجموع با 300 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.
استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
3020/7348
خبرنگار: عبدالله رحمانی
انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1515965

وبگردی