آفتاب

معاون وزیر راه: اراضی کشاورزی در حریم شهرها اجازه دیوارکشی ندارند

معاون وزیر راه: اراضی کشاورزی در حریم شهرها اجازه دیوارکشی ندارند

شهرکرد-ایرنا-معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: کارگاه ها و زمین های کشاورزی در حریم شهرها اجازه دیوارکشی و نصب اتاق کارگری ندارند.

به گزارش ایرنا، «پیروز حناچی» عصر چهارشنبه در جمع شهرداران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نباید از ضوابط و قوانین سوء استفاده کرد و تلاش می شود در شورای عالی شهرسازی در کشور براساس خرد جمعی تصمیم گیری و طرحی مصوب شود.
حناچی ادامه داد: در سال های گذشته مقرر بود تنها در کشور هفت منطقه نمونه گردشگری ویژه وجود داشته باشد این در حالی است که بیش از یکهزار و 100 منطقه نمونه گردشگری در کشور مجوز گرفته و به شورای عالی معماری و شهرسازی معرفی شده اند.
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مقرر شده است متولی امر گردشگری در کشور اهلیت سرمایه گذاران طرح ها و مناطق نمونه گردشگری را بررسی مجدد کنند.
حناچی تصریح کرد: طرح های که به این شورای ارجاع داده می شود براساس مطالعات بالادستی و منطقه ای در مقیاس یک پنجاه هزارم است که به عنوان مطالعات مرجع در شهرهاست.
وی افزود: انتزاع مناطق و محله ها از شهرها بر عهده کمیسیون سیاسی و دفاعی وزارت کشور است.
بنابر این گزارش، شهرداران چهارمحال و بختیاری در این نشست به بررسی مشکلات طرح های جامع و تفصیلی و مناطق نمونه گردشگری در حاشیه شهرها پرداختند.
چهارمحال و بختیاری دارای 40 شهر است.
خبرنگار: نرگس کریمی* انتشار دهنده : عبدالله غفاری
7361/2097 *شبس*1488 *1613
کد N1515653

وبگردی