آفتاب

تقویت روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی از اهداف امر به معروف است

تقویت روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی از اهداف امر به معروف است

سنندج- ایرنا- معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: تقویت روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی برای حفظ سلامت اداری مهمترین وظیفه فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد حسین توانایی، روز چهارشنبه در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر در سنندج افزود: آمران امر به معروف و ناهیان نهی از منکر با انجام این فریضه دینی و تقویت روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی می توانند رضایت حداکثری مردم را از نهادهای اداری ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر فریضه به دلیل اینکه اقدامی رفتاری، همراه با احترام به شخصیت افراد است گفت: ایجاد آرامش روحی و روانی بین عاملان و کارکنان از دیگر نتایج انجام این فریضه در جامعه است.
معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور آشنایی با قدرت تشخیص، تکریم، تفکیک، تقدیر و تشکر را چهار لازمه یک آمر امر به معروف و ناهی نهی از منکر عنوان کرد و افزود: تجسس، توهین، تهدید و تعرض از آفت های این فریضه است که آمران و ناهیان باید از این اخلاقیات دوری کنند.
به گفته حجت الاسلام توانایی، اعتدال اصل امر به معروف و نهی از منکر بوده و با رعایت بایدها و نبایدها می توان میانه روی را اجرا کرد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز در این آیین گفت: هم اکنون 61 شورای امر به معروف و نهی از منکر در مرکز و 439 شورا در شهرستان های این استان فعالیت دارد.
محمود الله مرادی افزود: شوراهای مرکزی دارای 652 عضو و شوراهای شهرستانی نیز دارای سه هزار و 251 عضو است و96 یاور مدارس نیز با یک هزار و 152 عضو فعالیت خود در مدارس استان را ادامه می دهند.
به گفته وی 308 شورا با 2هزار و 359 عضو در بخش اصناف، 6 شورای انجمن های مردمی، 315 گروه تذکر لسانی با سه هزار و 150 عضو از دیگر شوراهای فعال ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان است.
وی افزود: 20 گروه از گروه های تذکر لسانی با 200 عضو فعال این استان را جامعه بانوان تشکیل می دهند.
در این آیین از اعضای فعال شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تجلیل شد.
اول تا هفتم ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و در سال جاری نیز این هفته با شعار 'همه مسئولیم' از 12 تا 18 مهر کار خود را آغاز کرده است.
حفظ فرهنگ عاشورائی، ارتقا معنوی دانش آموزان و دانشجویان، سلامت محیط اداری، سلامت نهاد خانواده و زنان، تقویت اقتصاد مقاومتی و باورهای دینی ، حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر و سلامت محیط کسب و کار شعارهای این هفته امر به معروف و نهی از منکر است.
ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان برنامه های سال جاری خود در این هفته را در محورهای مختلف از جمله تاکید بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اداره ها و نهادها، تاکید بر انجام این فریضه در تقویت عفاف و حجاب، سازماندهی طلایه داران با تاکید بر نقش مساجد، اماکن، محلات و تشکل های مذهبی آغاز کرده است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده
**منتشرکننده: عبدالله رحمانی
کد N1515593

وبگردی