آفتاب

فرمانده ناجا گلستان: نیروی انتظامی از نقد کارشناسی استقبال می کند

فرمانده ناجا گلستان: نیروی انتظامی از نقد کارشناسی استقبال می کند

گرگان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: نیروی انتظامی برای اصلاح امور و تقویت خود نیازمند نقد کارشناسی است و جا دارد رسانه های ارتباط جمعی بویژه ایرنا با ارائه گزارش های تحقیقی و تحلیلی در این موضوع مهم ورود پررنگ و موثرتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه همزمان با هفته گرامی داشت نیروی انتظامی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان، اظهار داشت: برگزاری نشست ها و میزگردهای خبری با حضور کارشناسان و نمایندگان اقشار مختلف و بازتاب دادن تحقیقات میدانی با موضوع عملکرد نیروی انتظامی نه تنها اشکالی ندارد بلکه نیاز امروز پلیس است.
وی ابراز داشت: اگر قرار باشد مردم به ما اعتماد و اطمینان کنند باید خودمان را اثبات کنیم و برای نهادینه شدن این مهم رسانه های ارتباط جمعی با نقدهای کارشناسی و تقویت ارتباط مردم با پلیس می توانند نقش آفرینی بالایی داشته باشند.
وی از رسانه های پرمخاطب بویژه ایرنا به عنوان رسانه حاکمیتی خواست که در انعکاس عملکرد و فعالیت های نیروی انتظامی و مطالبه های مردم از این نیرو به ویژه در استان گلستان بیش از گذشته و پررنگ تر عمل کنند.
وی با اشاره به دیدار روز گذشته فرماندهان انتظامی با رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا و یادآوری سخنان معظم له مبنی بر انعکاس بدون مبالغه فعالیت و عملکرد نیروی انتظامی به مردم؛ اضافه کرد: اعتقاد داریم که فعالیت موثر در ایجاد امنیت و انعکاس آن در جامعه باعث جذب مشارکت و همراهی بیش از گذشته مردم خواهد شد.
سردار جاویدان با بیان اینکه به دنبال تعریف و تمجید نیستیم و از نقد اصلاح طلبانه به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم استقبال می کنیم؛ جا دارد رسانه های معتبر و بزرگ همچون ایرنا ضمن تعامل با ناجا به رسالت خود در این زمینه بیشتر از گذشته عمل کنند.
* مواد مخدر معضل جدی گلستان
فرمانده انتظامی گلستان در ادامه از مواد مخدر به عنوان معضل جدی در این استان یاد کرد و گفت: با این که توفیق های بسیار خوبی در حوزه مقابله و پیشگیری از این پدیده خانمانسوز داشته ایم ولی نیاز است فعالیت ها گسترده تر از قبل ادامه یابد.
جاویدان با یادآوری پایین آمدن سن اعتیاد و گرایش اقشار مختلف به مواد مخدر که نیازمند بررسی بیشتر کارشناسی علل و عوامل آن است؛ خاطرنشان کرد: مجموعه این مسائل وظیفه و مسوولیت نیروی انتظامی را سنگین کرده است.
*فضای مجازی تهدیدی در حوزه روابط اجتماعی
سردار جاویدان همچنین به تهدید فضای مجازی در جامعه و بویژه استان گلستان اشاره کرد و گفت: ممکن است شبکه های اجتماعی فوایدی داشته باشد اما آنچه که اکنون با آن مواجهیم، تهدید جدی برای افراد بوده و روابط اجتماعی را به هم ریخته است.
وی افزود: پرداختن در خصوص آسیب های فضای مجازی فقط بر عهده پلیس فتا نبوده و لازم است همه دستگاه های مرتبط و رسانه ها در این حوزه ورود پررنگ داشته باشند.
فرمانده انتظامی گلستان اضافه کرد: در برابر تهدید فضای مجازی و برای آگاهی دادن به افراد جامعه به ویژه نسل جوان که سرمایه کشور به شمار می رود، مشارکت همه دستگاه های مرتبط ضروری است.
جاویدان حوادث رانندگی را دیگر آسیب مهم جامعه برشمرد که در استان گلستان به دلیل گردشگر پذیر بودن و تلفات بالای سوانح بویژه موتورسیکلت ها نیازمند فرهنگ سازی و کاهش آسیب است.
به گزارش ایرنا فرمانده انتظامی گلستان را در این دیدار شماری از سایر فرماندهان و مدیران رده های مختلف ناجای استان از جمله معاونت اجتماعی، فرمانده انتظامی گرگان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و رئیس شعب بانک قوامین استان همراهی کردند.
استان گلستان با 14 شهرستان حدود 1.9 میلیون نفر جمعیت دارد.
6204 /6203
* خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار دهنده: کرمانی
کد N1515569

وبگردی