آفتاب

مصباحی مقدم: در تبلیغات انتخاباتی و حمایت از کاندیداها دروغ را کنار بگذاریم

مصباحی مقدم: در تبلیغات انتخاباتی و حمایت از کاندیداها دروغ را کنار بگذاریم

جماران نوشت:سخنگوی جامعه روحانیت با تأکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد رقیب را تخریب کند، گفت: این باید برای ما درس‌آموز باشد. ما که خودمان را در اردوگاه اباعبدالله (ع) می‌بینیم باید چهارچوب‌های اخلاقی را در مسائل سیاسی رعایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در مورد درس قیام عاشورا برای جامعه امروز کشور ما، اظهار داشت: در ماه درس آموختن از اباعبدالله (ع) هستیم که مبنای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی قیام اباعبدالله(ع) بوده است. در این قیام از سوی امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر (ص) کاملا اخلاق رعایت شده و می توان گفت که قیام عاشورا تابلویی از زیبایی ها را جلوی ما ترسیم می کند؛ درست نقطه مقابل آن رفتارهای بسیار خشن، زشت و غیر بشری از ناحیه اردوگاه دشمن ظاهر می شود و تابلوی بسیار زشتی را از اخلاق و رفتار ترسیم می کند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: این باید برای ما درس آموز باشد؛ ما که خودمان را در اردوگاه اباعبدالله (ع) می بینیم باید چهارچوب های اخلاقی را در مسائل سیاسی رعایت کنیم. باید چه در تبلیغات انتخاباتی و چه در حمایت از کاندیداها دروغ را کنار بگذاریم و بیخود کسی را بزرگتر از چیزی که هست نکنیم و اقدامات را بزرگتر از واقعیت جلوه ندهیم.
وی با تأکید بر اینکه تخریب بی معنا است، تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد رقیب را تخریب کند. انتقاد سالم انتقادی است که اولا با ادبیات عالمانه و محترمانه مطرح می شود و ثانیا راه کار برای حل و کمک ارائه می کند. اگر اینگونه باشد انتقاد سازنده خواهد بود و انتقاد سازنده همواره مطلوب است.

۲۹۲۹

کد N1515563

وبگردی