آفتاب

کاهش 50درصدی هزینه های درمان با اصلاح الگوی ارائه خدمت به بیمه شدگان

کاهش 50درصدی هزینه های درمان با اصلاح الگوی ارائه خدمت به بیمه شدگان

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با تاکید بر اصلاح الگوی ارائه خدمت به بیمه شدگان در سطح کشور، گفت: با تحقق این مهم می توان هزینه های درمان را تا 50 درصد تعدیل کرد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد کبیر روز چهارشنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اکنون در حال اصلاح و بازنگری طرح تحول سلامت هستیم تا از این طریق بتوان با اصلاح معماری ارائه خدمت، ضمن تعدیل هزینه های درمان، دسترسی مردم مناطق محروم و روستایی را به خدمات درمانی بیشتر کرد.
وی، امکان سنجی مناطق مختلف کشور برای زیر پوشش قرار کردن برنامه پزشک خانواده را از مهمترین اهداف سازمان بیمه سلامت دانست و گفت: با توسعه برنامه پزشک خانواده به ویژه در استان های محروم کشور می توان دسترسی به خدمات درمانی را عادلانه تر کرد.
کبیر، طرح توانمندسازی بیمه شدگان را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و افزود: در این برنامه از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و سازمان هایی که در ارتقای سطح دانش مردم نقش آفرین هستند، بهره گیری می شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور، تعداد افراد زیرپوشش این سازمان را 40 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت با پنج راهبرد اصلی خود شامل حفاظت مالی، پوشش بیمه همگانی و توسعه دسترسی یکسان برای همه آحاد مردم، بهره مندی و برخورداری عادلانه مردم از خدمات سلامت، ایجاد تضمین کمی و کیفی برای خدمات سلامت از طریق خرید راهبردی ماموریت دارد این خانواده بزرگ زیرپوشش خود را خدمات رسانی کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اعلام رضایتمندی از خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت استان گفت: ارتقای سلامت مردم از بزرگترین خدمات دولت یازدهم است و در این راستا برنامه های خوبی ارائه شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی، به ضریب نفوذ 68 درصدی بیمه سلامت در استان اشاره کرد و افزود: اکنون 542 هزار نفر در استان از حق بیمه رایگان بهره مند هستند.
وی همچنین به کمبود امکانات درمانی و پزشکی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با کمک خیران و تخصیص اعتبارات دولتی، نهضت خوبی برای توسعه فعالیت های درمانی و پزشکی در استان شکل گرفته است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور برای نظارت و بازدید از اجرای برنامه های عملیاتی این سازمان در چهارمحال و بختیاری، روز چهارشنبه به شهرکرد سفر کرد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده : لطیف نکوئی
7363/2097 ** 2023
کد N1515546

وبگردی