آفتاب

503 میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد

503 میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد

تبریز- ایرنا - ناظرگمرک های آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز گفت: در نیمه نخست امسال 574 هزار تن کالا به ارزش 503 میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان صادر شد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر عباس زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صادرات 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن یک درصد رشد و از نظر ارزش دلاری 3 درصد کاهش نشان می دهد.
وی عمده کالاهای صادراتی استان آذربایجان شرقی را مواد پلاستیکی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، میوه، سوخت و روغن معدنی، غلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، آهن و فولاد عنوان کرد و گفت: این کالاها به بیش از 75 کشور دنیا از جمله عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، اسپانیا، جمهوری آذربایجان، بلغارستان، پاکستان و امارات متحده عربی صادر شده است.
عباس زاده همچنین اعلام کرد: در 6 ماهه امسال افزون بر 254 هزار تن کالا به ارزش بیش از 592 میلیون دلار کالا از طریق مبادی گمرکی استان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی سه درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 12 درصد افزایش یافته است.
وی عمده اقلام وارداتی از طریق گمرک های استان آذربایجان شرقی را راکتورهای هسته ای، دیگ بخار و آبگرم، ماشین آلات، توتون و تنباکو، چوب و اشیای چوبی، چربی ها و روغن های حیوانی و نباتی عنوان کرد و گفت: این کالاها از 47 کشور دنیا از جمله ترکیه، چین، آلمان، امارت متحده، ایتالیا، جمهوری کره، ژاپن، لهستان، ارمنستان، فرانسه و سوئد پس از انجام ترشیفات گمرکی از طریق مبادی گمرکی استان وارد کشور شده است.
ناظرگمرکات آذربایجان شرقی، درآمد وصولی گمرک های استان در نیمه نخست امسال را افزون بر سه هزار و 177 میلیارد ریال اعلام کرد و درآمد گمرکی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد نشان می دهد.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
کد N1515528

وبگردی