آفتاب

قرارداد با پژو منطبق با اهداف وزارت صنعت است

قرارداد با پژو منطبق با اهداف وزارت صنعت است

ایلنا: معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت ایجاد شرکت مشترک میان ایران خودرو و پژو را سرفصل جدیدی از تحول در صنعت خودروسازی خواند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن صالحی نیا در نشست مشترک مدیران ایران خودرو و پژو سیتروئن تاکید کرد:این شرکت باید بتواند با تولید محصول با کیفیت و قیمت رقابتی، داخلی سازی و صادرات محصول به جایگاه بسیار خوبی از فعالیت های واحد تولیدی در مقایسه با شرکت های خارجی دست یابد. 

محسن صالحی نیا شناخت دو شرکت از یکدیگر را از محاسن قرارداد ایران خودرو و پژو دانست و گفت: اهداف و رویکردها در دور تازه همکاری ها منطبق بر اهداف و راهبردهای وزارت صنعت است.

وی با اشاره به شکل گیری همکاری با دیگر خودروسازان خارجی تصریح کرد:‌ ایکاپ باید محصول رقابتی و باکیفیت تولید کند تا توان رقابت در بازار را داشته باشد.

 معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مدیران ایرانی و فرانسوی با به اشتراک گذاردن تجربیات خود باید موجب بالندگی شرکت ایکاپ در صنعت کشور شوند. 

وی تقویت تولید کیفی و رقابت پذیر، کسب توان فنی و مهندسی در تولید اقلام مرتبط با صنعت خودرو و تولید مبتنی بر استاندرادهای نوین را از جمله سیاست های وزارت صنعت در سه سال اخیر در ارتباط با راهبرد و اهداف توسعه صنایع در کشور خواند و گفت: استفاده از ابزارهای مناسب برای تولید محصول با ایمنی بالا و میزان کم مصرف سوخت و همچنین تدارک ابزارها و مراکز مربوط به پایش و اندازه گیری برای دستیابی به این اهداف در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت دنبال می شود.

صالحی نیا با تاکید بر تولید محصول منطبق با استاندارد آلایندگی یورو 5 و 6 ، داخلی سازی محصول را مزیتی برای قطعه سازان ایرانی دانست و گفت: با اجرایی شدن قرارداد امکان صادرات قطعه در شبکه صادراتی پژو نیز فراهم خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ساختار سازمانی شرکت ایکاپ و برنامه زمانبندی دقیقی که اعلام شده تا انتهای سال اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو وارد بازار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف ترسیم شده برای سه سال آینده ایکاپ اظهار امیدواری کرد: با سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی، ایجاد ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه در سال برای تولید خودروهای مطلوب مشتری و صادرات 30 درصدی آن در بازار 400 میلیونی منطقه، شرایط مناسبی برای خودروسازی کشور فراهم خواهد شد.

 مدیرعامل ایکاپ نیز در این نشست اجرای پروژه همکاری ایران خودرو و پژو را نقطه عطفی در صنعت دوکشور خواند و گفت:‌ این اقدام می تواند تحولی بزرگ را برای آینده هر دو شرکت و منطقه ایجاد کند.

محمدرضا معتمد ضمن ادای احترام به مدیرعامل قبل ایکاپ گفت:‌ با جدیت و همتی که در دوطرف وجود دارد نتایج بسیار خوبی از این همکاری حاصل خواهد شد.

 

کد N1515478

وبگردی