آفتاب

77هزار و 200 جلد سند مالکیت مسکونی دراستان بوشهر صادر شد

77هزار و 200 جلد سند مالکیت مسکونی دراستان بوشهر صادر شد

بوشهر- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهرگفت:با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی تاکنون 77 هزار و 200 جلد سند مالکیت منزل در روستاها و شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت در استان صادر شده است.

غلامرضا زارعی روز چهارشنبه به مناسبت 15 مهر روز روستا درگفت وگو با ایرنا افزود: با صدور این شمار سند 90 درصد خانه های روستایی استان بوشهر سند دار شده اند و مابقی نیز مربوط خانه های جدید احداث شد است و یا خود مالکان تاکنون برای انجام این مهم مراجعه نکرده اند .
وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده سالانه باید سه هزار جلد سند خانه های روستایی در استان بوشهر صادر شود .
زارعی گفت: در زمان حاضر برای 397 روستای بالای 20 خانوار استان بوشهر طرح هادی تصویب و در هر روستا یک فاز از این طرح ها که شامل بهسازی معابر است اجرا شده است.
وی با بیان اینکه امسال شش هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی استان بوشهر مصوب شده است، افزود: پارسال 22 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت 110 کیلومتر به مساحت 880هزار مترمربع در 160 روستا تحویل شد.
زارعی اجرای زمین های چمن مصنوعی و بوستانهای امید را ازدیگر طرحهای بنیاد مسکن در روستاها ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون 136 زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در روستاهای بالای 500 نفر جمعیت وبوستانهای امید روستایی در 441 روستای استان اجرا شده است.
وی درخصوص بوستانهای امید روستایی یادآورشد:ازاین تعداد 327مورد احداث بوستان و برای مابقی نیز تجهیزات و وسایل بازی کودکان تامین شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: پارسال برای اجرای این پروژه ها 310 میلیارد ریال هزینه شد و امسال نیز تاکنون 270میلیارد ریال ابلاغ شده که این اعتبار برای تکمیل و تجهیز بوستانهای امید تا دهه فجر و پرداخت مطالبات پیمانکاران در سالهای گذشته هزینه می شود.
6047/ 6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
کد N1515297

وبگردی