آفتاب

احیای شورای عالی عشایری دستاورد مهم دولت یازدهم در خدمت به عشایر کشور است

احیای شورای عالی عشایری دستاورد مهم دولت یازدهم در خدمت به عشایر کشور است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه برگزاری جلسات شورای عالی عشایر کشور از سال 83 مغفول مانده بود گفت: احیای دوباره این شورای قانونی و برگزاری جلسات آن بعد از 10 سال از جمله دستاوردهای مهم دولت یازدهم در راستای خدمت رسانی به این قشر مولد و تلاشگر ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کرمعلی قندالی روز سه شنبه با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و دیدار با مدیرعامل این سازمان که در آستانه 15 مهرماه روز روستا و عشایر انجام شد، افزود: آخرین جلسه شورای عالی عشایر کشور در سال 1383 برگزار شده و تا پیش از فعالیت دولت یازدهم برگزاری جلسات این شورای مهم و قانونی کشور مغفول مانده بود.
وی اظهار کرد: با آغاز فعالیت دولت یازدهم و دستور ویژه رئیس جمهوری، این شورا احیا و نخستین جلسه شورا سال 93 (پس از 10 سال وقفه) به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و حضور جمعی از وزرا برگزار شد.
وی افزود: دراین مدت دو جلسه شورای عالی عشایری برگزار شده که دراین جلسات تصمیمات بسیار خوبی برای خدمت رسانی بهینه و مطلوب به عشایر به عنوان جامع مولد و تلاشگر ایرانی گرفته شده است.
قندالی تصریح کرد: دراین جلسات طرح های بسیار خوبی در زمینه بهداشت و درمان، خدمات آموزشی و ارتقای شاخص های انسانی جامعه عشایری کشور به تصویب رسیده است.
رئیس سازمان امور عشایر ایران تاکید کرد: شورای عالی عشایری کشور براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده که احیای دوباره این شورا بعد از 10 سال نقطه عطف خدمات دولت یازدهم در مسیر خدمت رسانی به جامعه روستایی و عشایری کشور است.
وی با بیان اینکه پس از جامعه شهری و روستایی، عشایر سومین جامعه رسمی کشور هستند گفت: با توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت در شهرها ، ظرفیت های جامعه روستایی و عشایری کمرنگ شده که دولت یازدهم تلاش زیادی برای شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های این جامعه برای رشد و توسعه اقتصادی انجام داده است.
قندالی تصریح کرد: درهمین ارتباط و به منظور تجلیل از خدمات موثر و ارزشمند جامعه عشایری کشور در عرصه تولید و اقتصاد، روز 15 مهرماه نیز به عنوان روز «روستا و عشایر» در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.
به گفته وی، جامعه عشایری کشور همواره نقش موثری در بخش های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور داشته اند که از آن جمله می توان به حضور فعال و موثر آنها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان عشایری کشور امروز(سه شنبه) و در آستانه روز «روستا و عشایر» با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) ضمن دیدار و گفت وگو با محمد خدادی مدیرعامل ایرنا، از بخش های این سازمان دیدن و از نزدیک با فعالیت های خبرنگاران ایرنا در فرآیند تهیه، تولید و انتشار اخبار آشنا شد.
سیروس نصیری مدیرکل امور عشایری استان تهران نیز دراین دیدار رئیس سازمان امور عشایری کشور را همراهی می کرد.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243// 1625
کد N1515279

وبگردی