آفتاب

سفیر پاکستان بار دیگر هند را به مذاکره فراخواند

سفیر پاکستان بار دیگر هند را به مذاکره فراخواند

ایرنا نوشت: سفیر پاکستان در هند گفت: میان دو کشور همسایه ای که از قدرت هسته ای برخوردار هستند، جایی برای جنگ وجود ندارد و ما بار دیگر از هند برای انجام مذاکرات سازنده دعوت می کنیم.

'عبدالباسط' سفیر پاکستان طی گفت وگویی با رسانه های هندی در دهلی نو افزود: مذاکره میان پاکستان و هند امری اجتناب ناپذیر و به نفع هر دو کشور است. اگر هند آمادگی دارد، ما مایل به مذاکره هستیم و اگر هم هند هنوز آمادگی لازم برای این کار را ندارد، پاکستان صبر خواهد کرد تا زمان لازم فرا برسد.

وی تاکید کرد: پاکستان و هند به جای اختلاف و تنش، باید انرژی خود را صرف مبارزه با فقر کنند.
عبدالباسط همچنین گفت که حقایق مربوط به مسئله کشمیر را نمی توان انکار کرد و باید این مناقشه باید حل و فصل شود.
سفیر پاکستان گفت: ما به رغم تیراندازی های بی دلیل و نقض مکرر پیمان آتش بس مرزی از سوی نیروهای هندی و اظهارات ضدپاکستانی آنان، بر مواضع خود برای انجام گفت وگوهای مسالمت آمیز تاکید داریم.

وی هشدار داد: اگر قرار باشد اتهام حمایت از تروریسم به پاکستان نسبت داده شود، پس نباید انتظار همکاری از ما وجود داشته باشد.
تشدید تنش ها میان پاکستان و هند و حساس تر شدن اختلاف های میان این دو همسایه هسته ای موجب شد تا کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای از جمله ایران، چین، روسیه و آمریکا و همچنین سازمان ملل این دو کشور آسیای جنوبی را به خویشتنداری دعوت کنند و خواستار حل اختلاف های دهلی نو و اسلام آباد از طریق گفت و گو شوند.

سفیر پاکستان در روزهای اخیر نیز به رغم افزایش تنش میان هند و پاکستان به ویژه پس از حمله تروریستی مرگبار هفته های گذشته به پایگاه نظامی هند در منطقه کشمیر، احتمال بروز جنگ میان دو همسایه را رد کرد و گفت که بسیاری از اختلاف ها امروز در جهان از طریق مذاکره حل می شود.

در مصاحبه دیگری که هفته گذشته انجام داده بود، گفت: اعتقاد دارم که ایجاد فضای تبلیغاتی با هدف سوق دادن ذهن مردم به سمت احتمال وقوع جنگ میان هند و پاکستان، چیزی عاید دو کشور نمی کند.

52310

کد N1514991

وبگردی