آفتاب

استان خوزستان رتبه چهارم جمعیت روستایی کشور را دارد

استان خوزستان رتبه چهارم جمعیت روستایی کشور را دارد

اهواز - ایرنا - معاون بیمه ای و هماهنگی امور استان های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: استان خوزستان با جمعیت یک میلیون و300 هزار نفر جامعه روستایی، رتبه چهارم جمعیت روستایی را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا محمد پوستین دوز روز سه شنبه در نشست شورای اداری خوزستان در اهواز بیان کرد: یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران موضوع توجه ویژه به روستاهای کشور بوده و هست و از مهمترین مباحث روستاها بحث تامین اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی است.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ماموریت هایی را در جامعه روستایی انجام داد افزود: تصمیم گیران برای اینکه بتوانند به روستاییان که بخش مولد جامعه هستند، خدماتی را ارایه کنند صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را در سال 1384 تشکیل دادند و جمعیت هدف آن نزدیک به 6میلیون و 500 هزار خانوار در سطح کشور بود.
پوستین دوز، با بیان اینکه این صندوق هم اکنون یک میلیون و 500 هزار نفر از جامعه هدف را زیر پوشش قرار داده اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی، خدماتی مانند بازنشستگی، ازکارافتادگی، و مستمری را ارایه می دهد.
وی گفت: تفاوت این صندوق با سایر صندوق ها دریافت حق بیمه 15 درصد است که 10 درصد را دولت متقبل می شود و پنج درصد را بیمه شدگان پرداخت می کنند.
معاون بیمه ای و هماهنگی امور استان های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر ادامه داد: 200 هزار نفر از بیمه شدگان هیچ حق بیمه ای را پرداخت نمی کنند و سهم حق بیمه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از بودجه دولت پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: وقتی ما بیمه شدگان بیشتری داشته باشیم سرمایه بیشتری وارد استان شده و جلوی مهاجرت روستاییان گرفته می شود و از آن طرف نیز تولید تقویت می شود.
خوزستان با حدود چهار میلیون و 500 هزار نفر جمعیت، دارای جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری جمعیت روستایی است با 328 هزار خانوار است.
7164 / 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
کد N1514504

وبگردی