آفتاب

چمران: شورای شهر تهران در موضوع واگذاری املاک مظلوم واقع شد

چمران: شورای شهر تهران در موضوع واگذاری املاک مظلوم واقع شد

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: معتقدم در موضوع واگذاری املاک یا اصطلاحا املاک نجومی، شورای شهر و اعضای آن مظلوم واقع شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز سه شنبه در پایان دویست و نود و پنجمین نشست علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران افزود: با اینکه بارها در صحن علنی شورای شهر، موضوع واگذاری املاک را مطرح کردیم و حتی سازمان بازرسی کل کشور نیز در بیانیه خود تاکید کرد که این موارد بعنوان سئوال مطرح است نه نتیجه بررسی های این سازمان، اما متاسفانه عده ای آن را عمل قطعی و تثبیت شده تلقی کردند و بر روی آن ساختمان سازی کردند.
وی ادامه داد: گرچه انتشار اخبار واگذاری املاک در برخی سایت ها باعث ایجاد مشکلاتی شد، اما بر این باورم که نباید به اعتماد میان مردم و نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر خدشه وارد کرد؛ هرچند مردم نمایندگان خود را خوب می شناسند و به نظر من خدشه ای به اعتبار دوستان ما وارد نخواهد شد.
چمران اظهار کرد: باید در دنیای مجازی که دارای الزامات خاص خود است، انصاف و عدالت را رعایت کنیم در غیر اینصورت ممکن است همه در معرض خطر آبروریزی واقع شوند که روال مناسبی نیست.
وی گفت: در جلسه علنی امروز شورا، برخی از اعضا در تذکرات خود خواهان اغماض نسبت به برخی سایت ها و خبرنگاران شدند و عده ای هم عقیده داشتند که شورای اسلامی شهر تهران در این میان مظلوم واقع شده که نظر من هم چنین است.

** نمایشگاه های پربازدید در شهر آفتاب برگزار می شود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گفت وگوهای انجام شده با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: آقای نعمت زاده برای برگزاری نمایشگاه های پربازدید در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اعلام آمادگی کردند.
به گفته چمران، از سوی شورای شهر نیز صورتجلسه ای برای جابجایی نمایشگاه ها آماده شده که با امضای اعضاء، آن را پیگیری خواهیم کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از طراحی تقویمی برای فعالیت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب خبر داد و افزود: این تقویم با همکاری سازمان نمایشگاه ها تهیه شده که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
وی گفت: پیشنهاد شورای شهر این است که نمایشگاه های خیلی تخصصی با بازدیدکننده های کم و مشخص را همچنان در محل سابق و نمایشگاه های پربازدید را در محل شهر آفتاب برگزار کنیم تا از بار ترافیک شهری در محدوده نمایشگاه کنونی شهر، کاسته شود.

** خرید واگن مترو برای تهران در اولویت دولت نیست
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در مورد تامین واگن برای خطوط 6 و هفت متروی تهران و بهره برداری از این خط در آینده نزدیک که موضوع تذکر ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر در نشست امروز، بود، اظهار کرد: در جلسه اخیر هیات دولت با چینی ها بارها اعلام کردیم که خرید واگن های مترو را در اولویت قرار دهند.
چمران افزود: متاسفانه دولت اعلام کرد که خرید واگن مترو برای این خطوط مترو تهران در اولویت قرار ندارد و وضعیت در شرایط قبلی باقی مانده است.
به گزارش ایرنا، در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران برخی از اعضا در خصوص موضوع واگذاری املاک نجومی تذکراتی را ارائه و خواستار حضور و پاسخگویی شهردار تهران در صحن علنی شورا شدند.
همچنین دراین جلسه برخی از خواستار برخورد قاطع با انتشار دهندگان اخبار غیرواقعی مرتب با واگذاری املاک به افراد خاص شدند و درهمین حال تعداد دیگری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواستار این شدند که شهرداری و شورا با اغماض موضوع شکایت از خبرنگاران و سایت های منتشر کننده را پیگیری کند.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 6539//1625
کد N1514460

وبگردی