آفتاب

ترویج معروفات از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند

ترویج معروفات از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ترویج و گسترش معروفات مانند اقامه نماز، ایثار، اخلاق و معنویات از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در دیدار با بانوان فرهیخته استان کردستان ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) گسترش امر به معروف و نهی از منکر را در جهت تقویت فضایل اخلاقی در جامعه تاثیرگذار دانست و گفت:ما باید از امام حسین (ع) در راستای فرهنگ سازی معروفات و جلوگیری از اشاعه منکرات در جامعه الگوبرداری کنیم.
وی با اشاره به فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام (ص) که حسین از من است و دین و آئین من با حسین (ع) ماندگار می ماند گفت: امام حسین (ع) با هدف گسترش معروفات و جلوگیری از منکرات در جامعه قیام کرد.
وی با اشاره به اینکه امروز استفاده از فضای مجازی به نحو قابل توجهی افزایش یافته و استفاده از آن امری ضروری و غیر قابل چشم پوشی است گفت: مسایل و آسیب های فضای مجازی مهمترین مسایل امروز جامعه محسوب می شود.
او با اشاره به اینکه دشمنان نظام عامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی و قدرت مسلمانان را در ایمان و باور مردم می دانند گفت: در همین راستا از فضای مجازی به عنوان بهترین ابزار در جهت ضربه زدن به اعتقادات و باورهای دینی بهره می گیرند.
وی اظهارکرد: دشمنان دین با هدف ترویج فساد و سست کردن اعتقادات دینی مردم در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی برنامه ریزی می کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نهاد خانواده از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است و بر تشکیل خانواده و صیانت از آن تاکید فراوان شده است گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره گیری از ترفندهای مختلف درصدد متزلزل کردن پایه های این نهاد مقدس هستند.
وی فضای مجازی را یکی از ابزارهای دشمنان دانست و گفت: دشمنان درصدند با ترویج فساد اخلاقی، فحشا و بی بندوباری از تشکیل خانواده در جامعه جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه اینترنت و شبکه های های فضای مجازیف اخلاق و ایمان خانواده را هدف قرار داده است گفت: استفاده نوجوانان و جوانان از فضای مجازی که فضایی بدون مرز است آسیب جدی است و گسترش فحشا، بلوغ زودرس و ازدواج دیررس از پیامدهای سوء فضای مجازی است.
همزمان با آغاز ماه محرم از 12 تا 19 مهر هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش
** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1514378

وبگردی