آفتاب

امضای قرارداد ساخت تصفیه خانه فاضلاب غربی تهران با شرکت ترکیه‌ای

امضای قرارداد ساخت تصفیه خانه فاضلاب غربی تهران با شرکت ترکیه‌ای

قرارداد ساخت تصفیه خانه فاضلاب جنوب غربی تهران با حضور هیئت ترکیه ایی طرف قرارداد امضا و مبادله شد.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران با اشاره به برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار ساخت تصفیه خانه غربی به عنوان دومین پروژه تحت فاینانس بانک توسعه تصریح کرد: شرکت کوزو توپلو ترکیه به عنوان پیمانکار طراحی و ساخت 4 مدول تصفیه خانه از طریق برگزاری مناقصه بین المللی انتخاب شده که پس از تایید بانک توسعه اسلامی انتخاب شده است.

اصغر ریاضتی در مراسم امضا و مبادله این قرارداد یادآور شد: شرکت فاضلاب تهران در سال 93 به منظور تامین اعتبار لازم برای دو پروژه احداث 12 کیلومتر تونل انتقال فاضلاب به روش (TBM) واجرای 4 واحد تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران موفق به دریافت وام بانک توسعه اسلامی شد که با موافقت بانک عملیات اجرایی تونل انتقال فاضلاب غرب تهران در نیمه دوم همان سال آغاز به کار کرد.

ریاضتی همچنین گفت: تصفیه خانه فاضلاب جنوب غربی در زمینی به مساحت حدود 45 هکتار در جنوب غرب تهران ، منطقه فیروزبهرام واقع شده است با جمعیت تحت پوشش دو میلیون و 100هزار نفر  امکان تصفیه فاضلاب مناطق غرب و جنوب غربی تهران را فراهم می کند.

وی هزینه اجرای طرح را 124 میلیون و 900 هزار و 298 یورو اعلام کرد و افزود: مدت اجرای پروژه نیز 54 ماه با احتساب یک سال زمان بهره برداری پیش بینی شده است. واحدهای تصفیه‌خانه پیشنهادی شامل سیستم تصفیه کامل بیولوژیکی به روش لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر (A2/O) همراه با تاسیسات فرآوری لجن است.

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران با اشاره به ظرفیت سالانه 190 میلیون متر مکعبی طرح نیز بیان کرد: این تصفیه خانه قادر است سالانه 190میلیون مترمکعب پساب قابل استفاده برای بخش کشاورزی را به چرخه تولید بازگرداند و به عنوان یکی از منابع آبی پایدار شهر نیز به شمار آید.

 

کد N1514373

وبگردی