آفتاب
معاون برنامه ریزی وزیر راه:

70 هزارمیلیارد ریال برای تسویه مطالبات پیمانکاران راهسازی پیشنهاد شد

70 هزارمیلیارد ریال برای تسویه مطالبات پیمانکاران راهسازی پیشنهاد شد

خمین - ایرنا - معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: 70 هزار میلیارد ریال برای تسویه مطالبات پیمانکاران راهسازی در قانون اصلاح بودجه 95 پیشنهاد شد.

امیر امینی رو سه شنبه در جریان بازدید از برخی طرح های راهسازی شهرستان های دلیجان، محلات و خمین در جمع خبرنگاران افزود: مجلس شورای اسلامی 400 هزار میلیارد ریال برای تسویه مطالبات پیمانکاران راهسازی در قانون اصلاح بودجه 95 تصویب کرده است.
وی بیان کرد: این میزان اعتبار برای تسویه مطالبات بانک ها، صدا و سیما و پیمانکاران راهسازی مصوب شده اما اختصاص اعتبار طرح های عمرانی، مشخص نیست.
امینی بیان کرد: اعتبار پیشنهاد شده برای تسویه مطالبات پیمانکاران راهسازی از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با طرح های راهسازی استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته برای پیگیری روند طرح های ملی، استانی و روستایی در استان مرکزی، 380 میلیارد ریال ثبت مطالبه شد.
امینی افزود: هم اینک در استان مرکزی 150 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال احداث است که امسال، یک هزار میلیارد ریال مطالبه ایجاد می کند.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از طرح های میدان شهید بربری و زیرگذر آرامستان دلیجان، طرح چهار خطه شدن محور محلات - خمین، و طرح چهار خطه شدن محور خمین - اراک و محور خمین - الیگودرز بازدید کرد.
بهبود وضعیت راهی شهرستان های محلات و دلیجان و افزایش طول راه های بزرگراهی این شهرستان ها یکی از دغدغه های راه و شهرسازی استان در سال های اخیر است.
30 کیلومتر از محور 48 کیلومتری خمین - محلات، تا پایان امسال دو بانده می شود.
در سال جاری دو پروژه راهسازی باند دوم زیر آب در محور خمین - محلات به طول 5 کیلومتر، با اعتبار 60 میلیارد ریال و همچنین ساخت شش و نیم کیلومتر از باند دوم محور خمین - محلات، با اعتبار 70میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
سال گذشته ساخت 9 کیلومتر از بزرگراه 48 کیلومتری خمین - محلات در دستور کارقرار گرفت که شش و نیم کیلومتر آن آماده بهره برداری است.
7277/3075/
خبرنگار: افسانه آروند ** انتشار دهنده: نوشین مطلبی خواه
کد N1514323

وبگردی