آفتاب

عضو شورای شهر تهران خواستار پاسخگویی شهردار در خصوص واگذاری املاک نجومی شد

عضو شورای شهر تهران خواستار پاسخگویی شهردار در خصوص واگذاری املاک نجومی شد

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار حضور شهردار پایتخت در صحن علنی شورا برای دادن گزارش در خصوص مساله واگذاری املاک نجومی به افراد خاص شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل دوستی روز سه شنبه در دویست و نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در تذکر پیش از دستور خود با تشکر از دستگاه قضائی برای رسیدگی به موضوع املاک نجومی پیشنهاد کرد: شهردار تهران در جلسه علنی شورا حاضر و در حضور خبرنگاران در مورد واگذاری املاک نجومی به برخی افراد به منظور شفاف سازی اذهان عمومی پاسخ دهد.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه محرم از مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد که موضوع زندانی شدن خبرنگاران را پیگیری کند.
احمد حکیمی پور، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز رسانه ها را بازوان شورا دانست و خواهان این امر شد که موضوع املاک نجومی از طریق شکایت پیگیری نشود.
احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه طرح موضوع املاک نجومی در رسانه ها کیان شورا را زیر سئوال برده است، گفت: تا جایی که می دانم اعضای شورا از خبرنگاران در خصوص این موضوع شکایتی نکردند اما مسلما حق پیگیری این موضوع را دارند.
وی با بیان اینکه نگرانیم مساله اتهام زنی وغوغا سالاری در رسانه ها بدون اینکه توقع شکایت از اعضای شورا را داشته باشند به یک رویه تبدیل شود گفت: با این حال از اعضای شورا درخواست می کنم که در صورت داشتن شکایت از آن صرف نظر کنند.
دنیا مالی با تاکید براینکه تا کنون هیچ رسانه ای بابت اتهام زنی عذرخواهی نکرده، ادامه داد: اعضای شورا حق دفاع از حداقل حقوق شهروندی خود را دارند و در واقع شکایت اعضا برای بررسی موضوع بود و نه زندانی شدن خبرنگاران.
محسن پیرهادی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص تصریح کرد: بنده و برخی از اعضای شورا از رسانه ها شکایت کرده ایم اما هیچ خبرنگاری به واسطه شکایت ما زندانی نشده و تنها یک دادخواست برای بررسی دستگاه قضایی در مقابل این تهمت ها تنظیم کرده ایم.
مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درادامه این مباحث با تاکید بر اینکه با آبروی افراد در این موضوع بازی شده، گفت: دروغ از جانب هر فرد، جریان و گروهی ناپسند است و چرا اجماع کردیم که دروغگو تنبیه نشود.
محسن سرخو عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه سایت معماری نیوز(اولین سایت منتشر کننده خبر واگذاری املاک نجومی) را کذاب نیوز خواند و گفت: چرا این سایت چنین دروغ هایی به بنده و همسرم نسبت داده، آیا این اتهام بابت تذکرات من به آقای «ب.ز» نیست.

* زیر ساخت های شهر آفتاب تکمیل نشده است
محمدمهدی تندگویان عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه به لزوم تامین زیرساخت های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: زیرساخت های این مجموعه تکمیل نشده و سالن های بهره برداری آن مشکلات فراوانی دارد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه خطوط اتوبوسرانی در خیابان های مطهری و بهشتی مشکلات فراوانی را برای اصناف و اهالی ساکن در این منطقه ایجاد کرده، خاطر نشان کرد: احداث خط اتوبوسرانی تندرو با توجه به وجود مترو در این دو خیابان لزومی نداشت.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/9343//1348
کد N1514253

وبگردی