آفتاب

مانور ایمنی و آتش نشانی در بنادر کشور برگزار شد

مانور ایمنی و آتش نشانی در بنادر کشور برگزار شد

بوشهر-ایرنا- رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در یکسال گذشته در مجموعه بنادر کشور 100 مانور ایمنی و آتش نشانی برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا نقی زاده روزسه شنبه درحاشیه اجرای مانور ملی عملیاتی شرایط اضطراری بندر بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: مانورهایی نیز بصورت یکپارچه و متمرکز ازسوی ستاد مرکزی سازمان بنادر برنامه ریزی شده که حدود 26 مانور در طول سال برگزار می شود.
وی در ارتباط با اقدام های پیشگیرانه سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: برای تحقق این مهم برنامه ریزی های آموزشی در سطوح تخصصی در حوزه ایمنی حریق دریایی و بندری انجام شده است .
نقی زاده گفت: اقدام های واکنشی در این بخش نیز شامل تجهیز بنادر کشور به زیرساخت های لازم در حوزه ایمنی حریق از جمله سیستم های اعلام و اطفای اتوماتیک حریق در بنادر، تجهیز بنادر به ایستگاههای آتش نشانی و تامین تجهیزات مورد نیاز آنها و بکارگیری نیروی انسانی متخصص است.
وی تاکید کرد: آماده بکاری نیروی انسانی آتش نشان مستلزم برنامه ریزی از جمله اقدام های آموزشی، آمادگی جسمانی و ارتقا توان عملیاتی آنهاست.
نقی زاده یادآورشد: آتش سوزی که منجر به خسارت جانی و مالی در بنادر شود به سمت صفر میل می کند و حوادث کارگاهی و حوزه پشتیبانی و لجستیک نیز شمار آن محدود است و با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی می کنیم ریسک آنها را به ریسک قابل تحمل کاهش دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: طی چند ماه گذشته هیات عامل سازمان بنادر مصوبه ای در قالب تامین 51 دستگاه خودرو سنگین، نیمه سنگین و امداد و نجات آتش نشانی برای استفاده در بنادر کشور تصویب کرده است که امیدواریم این شمار دستگاه بتواند پاسخگوی نیازهای موجود در سطح بنادر باشد.
نقی زاده در ارتباط با هفت مهرماه روز گرامیداشت ایمنی و آتش نشانی نیز گفت: همایش ویژه این مناسبت فردا چهارشنبه به میزبانی بندر بوشهر برگزار و برترین های بنادر کشور در حوزه آتش نشانی و HSE مورد تجلیل قرار می گیرند.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
کد N1514248

وبگردی