آفتاب

مجروح شدن یکی از نادرترین گونه های گربه سانان وحشی در گیلانغرب

مجروح شدن یکی از نادرترین گونه های گربه سانان وحشی در گیلانغرب

قصرشیرین- ایرنا- یکی از نادرترین گونه های گربه سانان وحشی که در حوالی ارتفاعات انارک از توابع شهرستان گیلانغرب مجروح شده بود ، پس از انجام اقدام های اولیه درمانی توسط محیط بانان، برای ادامه مداوا به کرمانشاه انتقال یافت.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست گیلانغرب روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این نوع از گربه سانان وحشی جزء نادرترین نوع این حیوانات بشمار می رود که از ناحیه کمر به دلیل اصابت با خودرو مجروح شده بود.
وی اظهار کرد: پس از مداوای اولیه در کرمانشاه، با توجه به اهمیت موضوع این گربه به منظور مداوای نهایی به تهران انتقال یافت تا از طریق سازمان حفاظت محیط زیست کشور درمان آن ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه گیلانغرب دارای یکی از چهار نقطه مهم حفاظت شده و شکار ممنوع در سطح استان کرمانشاه بشمار می رود، بیان کرد: وجود 42 هزار هکتار منطقه حفاظت شده در قلاجه و 40 هزار هکتار منطقه شکار ممنوع در زله زرد، اهمیت این موضوع را مضاعف کرده به نحوی که بسیاری از گونه های نادر جانوری منحصر به فرد در این شهرستان وجود دارد.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست گیلانغرب اضافه کرد که دو منطقه تیراندازی ممنوع و حفاظت شده قلاجه این شهرستان، زیستگاه بسیاری از جانوران و گونه های نادر است که گونه سنجاب این منطقه گونه ای شاخص و منحصر به فرد در دنیا محسوب می شود.
بساطی ادامه داد: به منظور تکمیل زنجیره غذایی و در راستای حفظ گونه های جانوری، اقدام های خوبی نیز در مناطق حفاظت شده گیلانغرب انجام شده است.
شهرستان گیلانغرب با 175 هزار و 369 هکتار عرصه های طبیعی مرتعی و جنگلی، زیستگاه گونه های نادری از بسیاری از جانوران وحشی از جمله گربه سانان است.
گونه های گیاهی، دارویی و غذایی نادری نظیر زالزالک، مورد، انجیر کوهی، درمنه، بادام وحشی و ون نیز در این زیستگاه وجود دارد.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی
کد N1514171

وبگردی