آفتاب
استاندار تهران خبر داد:

کاهش آمار طلاق و جرم و جنایت در استان تهران

کاهش آمار طلاق و جرم و جنایت در استان تهران

استاندار تهران گفت: آمارطلاق در شش ماه نخست سال۹۵ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش برخوردار است این کاهش نتیجه انسجام و هماهنگی همه دستگاه های مرتبط با آسیب های اجتماعی در استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین هاشمی در پایان نشست ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع طلاق، حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت:  آمار طلاق در شش ماه نخست سال ۹۵ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش برخوردار است این کاهش نتیجه انسجام و هماهنگی همه دستگاه های مرتبط با آسیب های اجتماعی در استان است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی و هویت بخشی به حاشیه نشینان و ساکنان سکونتگاه های غیررسمی از اولویت های استان تهران است تصریح کرد: مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر ستاد ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی، مسئولیت پیگیری این موضوع مهم را برعهده دارد.

استاندار تهران با اشاره به ارائه گزارش فرماندهی انتظامی پایتخت از آمار جرم و جنایت اظهار کرد: براساس گزارش ارائه شده با اقدامات خوب انجام گرفته شاهد کاهش انواع سرقت و جرائم در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

هاشمی در خصوص موضوع نشست زمین در مناطق مختلف استان تهران گفت: موضوع نشست زمین با حضور وزیر کشور، نمایندگان دستگاه های مرتبط و اساتید دانشگاه بررسی شد که عمده بحث آن به استان تهران اخصاص داشت.

وی افزود: کاهش سطح آب های زیرزمینی در پی برداشت های بی رویه و غیرمجاز و خشکسالی از جمله دلایل اصلی نشست زمین در استان تهران عنوان شد.

استاندار تهران احیای آب های زیرزمینی را در این مورد بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: مسدود کردن چاه های غیرمجاز و برداشت معین توسط چاه های مجاز و نیز ترویج آبیاری تحت فشار از جمله راهکارهای احیای آب های زیرزمینی استان است.

هاشمی با اشاره به اینکه تا پیش از دولت تدبیر و امید تنها ۲۹ هزار هکتار از اراضی استان تهران زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار داشتند خاطرنشان کرد: تا پایان امسال این آمار به ۵۰ هزار هکتار و تا پایان دولت یازدهم به ۶۰ هزار هکتار افزایش می یابد که از رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به کل دوره قبل از آن حکایت دارد.

وی یادآور شد: آبیاری تحت فشار علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و کاهش بهره برداری از آب های زیرزمینی، افزایش محصولات کشاورزی را در پی دارد.

استاندار تهران تاکید کرد: برای بررسی دقیق تر و کارشناسی تر موضوع نشست زمین در استان، جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان زمین شناسی، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و ستاد مدیریت بحران شهر و استان تهران برگزار خواهد شد.

هاشمی در خصوص انتقادات مطرح شده به زمان بازی مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در تهران نیز گفت: زمان این مسابقه از قبل در جدول فیفا مشخص و ثبت شده و امکان تغییر آن تقریبا غیرممکن است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز شاهد برگزاری مسابقات فوتبال ملی در ایام محرم بودیم تصریح کرد: در آن سال عزاداری باشکوهی در ورزشگاه آزادی انجام شد زیرا مردم مراعات شئونات این ماه را می کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه مردم ایران عاشق اهل بیت(ع) هستند خاطرنشان کرد: برای دیدار تیم های ملی ایران و کره نیز تمهیدات لازم پیش بینی شده تا عزاداری باشکوهی در ورزشگاه انجام شود.

کد N1514017

وبگردی