آفتاب
نایب رییس فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایلنا:

به تخلف‌هایی که منافع ملی را به مخاطره کشید، رسیدگی شود

به تخلف‌هایی که منافع ملی را به مخاطره کشید، رسیدگی شود

نایب رییس فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: انتظار مردم و قانون اساسی، رسیدگی به تخلف‌هایی است که منافع ملی را به مخاطره کشیده است.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به موضوع منع احمدی‌نژاد از شرکت در انتخابات عنوان کرد: درصورتی که بخواهیم در حوزه رانت‌های سیاسی و اقتصادی سالم‌سازی صورت گیرد، باید رودربایستی را کنار بگذاریم و اگر درجایی تخلفی صورت گرفته، چه فرد متخلف احمدی‌نژاد باشد و چه هر کس دیگر، باید با این تخلف‌ها برخورد شود.

او گفت: درصورتی که قانون اساسی یا فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی یا ارزش‌های دینی و اسلامی در کشور را ملاک عمل قرار دهیم، انتظار بجایی ازسوی جامعه نسبت به کارگزاران نظام وجود دارد که اگر تخلف یا رانتی وجود دارد، با آن برخورد شود.

لزوم رسیدگی به تخلف‌های احمدی‌نژاد و نزدیکانش

نایب رییس فراکسیون امید در مجلس دهم تصریح کرد: یکی از مواردی که باید حتماً مورد رسیدگی قرار گیرد، بررسی پرونده‌های مالی و رانت‌هایی است که در مدت هشت‌ساله دولت احمدی‌نژاد اتفاق افتاده و چه این تخلف‌ها مربوط به شخص رییس جمهور دولت نهم و دهم باشد؛ چه مربوط به نزدیکان او و دیگر مسئولان آن دولت‌ها، باید بررسی‌های لازم انجام گیرد و درصورت اثبات، با آن برخورد شود.

معیار اصلی نظام، مبارزه با مفاسد مالی و اداری است

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دادگاه‌های بابک زنجانی در یکی دو سال اخیر گفت: همه می‌خواهند بدانند افرادی که با زنجانی و تیم او همکاری داشتند، به مردم معرفی شوند و با آن‌ها برخورد شود؛ چرا که ملاک و معیار اصلی نظام، مبارزه با مفاسد مالی و اداری است.

به تخلف‌هایی که منافع ملی را به مخاطره کشید، رسیدگی شود

حسین‌زاده در پایان با اشاره به این‌که موضوع تخلف‌های احمدی‌نژاد و دولت نهم و دهم نزد افکار عمومی اهمیت ویژه دارد، در پاسخ به این‌که آیا می‌توان نسبت به برخورد با این تخلف‌ها امیدوار بود، گفت: قطعاً امیدواریم این اتفاق بیافتد، چرا که انتظار مردم و قانون اساسی، رسیدگی به تخلف‌هایی است که منافع ملی را به مخاطره کشیده است.

کد N1513952

وبگردی