آفتاب

برداشت 120 میلیارد مترمکعب از ذخایر منابع آب های زیرزمینی کشور

برداشت 120 میلیارد مترمکعب از ذخایر منابع آب های زیرزمینی کشور

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بیش از 120 میلیارد مترمکعب تاکنون از ذخایر استراتژیک منابع آب های زیرزمینی کشور برداشت شده است.

به گزارش ایرنا، محمد حاج رسولی ها روز دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران در شهرکرد افزود: هم اکنون 609 محدوده مطالعاتی آب های زیرزمینی در کشور شناسایی شده که از این تعداد 330 محدوده در وضعیت بحرانی قرار دارد.
وی از کسری سالانه 5.7 میلیارد مترمکعب مخازن دشت های بحرانی کشور خبر داد و گفت: این وضعیت سبب شده تا طرح تعادل بخشی به منابع آب های زیرزمینی کشور در شورای عالی آب تصویب و مراحل اجرایی آن آغاز شود.
حاج رسولی ها با اشاره به تدوین 15 راهکار حل مساله بحران آب های زیرزمینی در کشور، تصریح کرد: از این تعداد اجرای 11 راهکار برعهده وزارت نیرو، سه راهکار برعهده وزارت جهاد کشاورزی و یک راهکار بر عهده سازمان زمین شناسی قرار داده شده است.
مشاور وزیر نیرو، نصب کنتورهای حجمی هوشمند، برخورد با چاه های غیرمجاز، اصلاح الگوی مصرف و ایجاد تشکل های دشت در مناطق مختلف کشور را از جمله راهکارهای تعادل بخشی به منابع آب های زیرزمینی اعلام کرد.
حاج رسولی ها خاطرنشان کرد: با ایجاد تشکل های دشت می توان رفع مشکلات برداشت آب را به خود کشاورزان واگذار کرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این آیین از خدمات فتح الله صابرپور سرپرست سابق شرکت آب منطقه ای استان قدرانی و کورش نادری را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی کرد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021
کد N1513444

وبگردی