آفتاب

وزیر صنعت بنگلادش، توسعه روابط کشورش با ایران را خواستار شد

وزیر صنعت بنگلادش، توسعه روابط کشورش با ایران را خواستار شد

اصفهان- ایرنا- وزیر صنعت بنگلادش گفت: ایران یکی از کشورهای هدف تجاری بنگلادش است و ما خواستار توسعه روابط با این کشور هستیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، 'امیرحسین آمو' در دیدار با عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی اصفهان افزود: بنگلادش می تواند محصولات دارویی و پوشاک خود را به ایران صادر کند.
وی اضافه کرد: همچنین در زمینه واردات کود شیمیایی، محصولات فولادی ضد زلزله، محصولات پتروشیمی و قیر می توان با ایران مراوده داشت.
'آمو' از طراحی یکصد برنامه مشترک اقتصادی بنگلادش با سایر کشورها خبر داد و افزود: این کشور در پرتو برنامه ریزی اقتصادی خود، در سال 2021 به سطح کشورهای با درآمد متوسط دست می یابد.
وی همچنین با اشاره به نقش ژئوپلتیک ایران در منطقه خاورمیانه گفت: همکاری دو کشور در زمینه حمل و نقل می تواند در مسیر دریایی حمل کالا دنبال شود .
وزیر صنعت بنگلادش همچنین خواستار راه اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و بنگلادش با هدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور شد و افزود: برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و بنگلادش می تواند از جمله فعالیت های این اتاق باشد.
رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار گفت: مزیت بنگلادش در تولید محصولات نساجی می تواند زمینه مشترکی برای مراودات تجاری با تولیدکنندگان نساجی اصفهان باشد.
قاسم علی جباری، برقراری روابط بانکی و بیمه ای را نخستین گام در برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و بنگلادش دانست.
وی اضافه کرد: همچنین اقدام عملی بنگلادش در برقراری روابط بانکی و بیمه می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو طرف منجر شود.
جباری تولید محصولات مشترک بویژه در بخش نساجی بین اصفهان و بنگلادش را خواستار شد و گفت: این محصولات می تواند در بازارهای بین المللی عرضه شود.
وی گردشگری را از دیگر مزیت های استان اصفهان برشمرد و گفت: برقراری خط هوایی بین داکا و اصفهان، توسعه روابط اقتصادی بویژه در بخش گردشگری را تسهیل می کند.
وزیر صنایع جمهوری بنگلادش، صبح روز یکشنبه وارد اصفهان شد.
وی در سفر به اصفهان علاوه بر بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی این شهر با استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و صنعتگران این استان دیدار کرد.
جمهوری خلق بنگلادش با ۱۴۸ میلیون نفر جمعیت در جنوب قاره آسیا و شرق هند واقع است.
پایتخت این کشور، شهر داکا است.
۸۹٫۷ درصد از مردم بنگلادش مسلمان و اکثر آنها سنی مذهب هستند.
بنگلادش دومین صادرکننده پوشاک جهان محسوب می شود و شغل بیشتر مردم این کشور دامداری و کشاورزی بویژه کشت برنج است.
د/7153 /6027/** خبرنگار: هُدا استکی/ انتشار: محمدرضا شکراللهی
کد N1513425

وبگردی