آفتاب

شلیک خمپاره در مرز ایران و پاکستان و گسترش روابط تهران - دهلی‌نو

شلیک خمپاره در مرز ایران و پاکستان و گسترش روابط تهران - دهلی‌نو

در حالی رسانه‌های پاکستانی از شلیک سه خمپاره در مرز ایران و پاکستان خبر دادند که رسانه‌های هندی این موضوع را تحلیلی عجیب در جهت گسترش روابط ایران و هند تفسیر کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، روزنامه «اکونومیک‌تایمز دهلی» از شلیک سه خمپاره توسط نیروهای ایران در منطقه بلوچستان پاکستان خبر داده و نوشته این امر سبب شده بخش‌هایی از ارتش پاکستان در مرزهای غربی این کشور حضور پیدا کنند. پاکستان بعد از این حادثه نسبت به تحولات نیرو‌هایش در این منطقه اطلاع‌رسانی کرده است.

ارتش پاکستان هنوز در مورد دلایل این اتفاق حرفی نزده اما یکی از مقام‌های دولتی استان بلوچستان پاکستان گفتهاز  سه خمپاره‌‌ای از سوی ایران در ناحیه پنج‌گور شلیک شده، دو تا از آنها در نزدیکی پست کنترل مرزی فرود آمده و سومی در منطقه کیلی‌کریم داد.

به گفته مقام‌های دولت محلی هیچ خسارت انسانی‌ گزارش نشده، اما نیروهای مرزی پاکستان به سرعت خودشان را به محل حادثه رسانده‌اند.

روزنامه اکونومیک‌تایمز نوشت: این منطقه یکی از مناطق عقب‌افتاده جهان است که به ارتش پاکستان در این منطقه مستمرا مرتکب نقض حقوق بشر می‌شود

به گزارش این روزنامه هندی، نیروهای دو کشور در گذشته نیز بار‌ها مشکلاتی با یکدیگر داشته‌اند که بعد از آن دو کشور در سال ۲۰۱۴ برای همکاری‌های اطلاعاتی در مبارزه با تروریست در مناطق مرزی توافق کرده‌اند.

جنداالله گروه تروریستی مورد حمایت پاکستان ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ نیرو دارد که مسئول کشته شدن ۱۵۴ تن و زخمی شدن ۳۲۰ شهروند ایرانی از سال ۲۰۰۳ بوده است.

به گزارش ایلنا روز چهارشنبه رسانه پاکستانی «فایننشال اکسپرس» و همچنین  «اکسپرس تریبیون» با انتشار خبری مدعی شده که مرزبانان ایرانی روز چهارشنبه در مرز با پاکستان خمپاره شلیک کرده‌اند.

رسانه‌های هندی در تحلیلی عجیب با اشاره به خبر شلیک سه خمپاره به سمت عوامل سرکش پاکستانی در منطقه بلوچستان نوشته‌اند که این حادثه تردید‌ها را درمورد اینکه آیا این حرکت ایران در جهت تعمیق روابط ایران و هند بوده یا خیر را گسترش می‌دهد.

به گزارش ایلنا، روز گذشته نیز «دیلی‌پاکستان» در خبری مدعی شد که نیروهای مرزی ایران به اتومبیلی که به صورت غیرمجاز به سرزمین ایران وارد شده بود، شلیک کردند که دلیل شلیک گلوله عبور اتومبیل از مرز و ورود به سرزمین ایران در منطقه مشخیل بوده است.

کد N1513180

وبگردی