آفتاب

شهرداری تهران باید طبقات اضافی مجتمع علاالدین را تخریب کند

شهرداری تهران باید طبقات اضافی مجتمع علاالدین را تخریب کند

تهران- ایرنا- عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مالک پاساژ علاالدین در مهلت قانونی تعیین شده طبقات اضافی مجتمع را بطور کامل تخریب نکرده است گفت: برهمین اساس شهرداری منطقه 11 موظف است نسبت به تخریب کامل طبقات اضافی این مجتمع تجاری اقدام کند.

ابوالفضل قناعتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار ماه پیش در جلسه ای که با حضور رئیس دادسرای شماره هفت تهران برگزار شد، به مالک پاساژ علاءالدین سه ماه برای تخریب کامل طبقات اضافی این مجتمع فرصت داده شد.
وی با بیان اینکه متأسفانه مالک دراین مدت تعیین شده کار تخریب طبقات اضافی را به طول کامل انجام نداده و تنها بخشی از مصالح جا بجا شده اظهار کرد: در آن جلسه مقرر شد در صورتی که مالک نتواند کار تخریب را انجام دهد، شهرداری منطقه 11 با عقد قرارداد با یک پیمانکار نسبت به تخریب کامل طبقات اضافی مجتمع اقدام کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسه ای درهمین ارتباط در شهردار منطقه 11برگزار شد خاطرنشان کرد: شهردار منطقه 11 در آن جلسه عنوان کرد برای ورود به ساختمان نیازمند مجوز قانونی است که مکاتبات لازم با مراجع مسئول دراین رابطه انجام شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون از پاسخ نامه شهردار منطقه 11 به رئیس دادسرای شماره هفت اطلاعی ندارم اما پس از دریافت مجوز ورود به ساختمان، کار تخریب طبقات اضافی از سوی شهرداری منطقه انجام خواهد شد.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: از آنجایی که طبقات ششم و پایین تر این پاساژ مشغول فعالیت هستند و خیابان جمهوری یکی از پرتردد ترین خیابان های پایتخت است، باید الزامات ایمنی در محدوده این پاساژ، هنگام اجرای عملیات تخریب رعایت شود.
وی گفت: شهرداری منطقه 11 باید در فرصت سه تا چهار ماهه نسبت به تخریب کامل طبقات اضافی اقدام کند و در صورتی که ظرف مدت مذکور این کار انجام نشود به شهردار تهران تذکر خواهیم داد.
مجتمع تجاری علاءالدین در تقاطع خیابان حافظ و خیابان جمهوری، معروفترین مرکز خرید و فروش گوشی تلفن همراه در تهران است که ساخت آن در سال 74 آغاز شد.
ساخت طبقات اضافی در این مجتمع موجب صدور حکم ماده 100 مبنی بر قلع مستحدثات زاید در طبقه هفت و رفع خلاف از تغییر کاربری پارکینگ منفی سه و اعاده کاربری در سال 93 شد و شورای اسلامی شهر تهران یک ماه برای اجرای حکم به شهرداری مهلت داد.
با شکایت مالک به دیوان عدالت اداری، حکم تخریب تا صدور حکم نهایی به تعویق افتاد و دیوان نیز رای صادره را تایید کرد.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353//1625
کد N1513051

وبگردی