آفتاب
جانشین فرماندهی ناجا :

٣٠ درصد جرائم کشور در تهران بزرگ اتفاق می افتد

٣٠ درصد جرائم کشور در تهران بزرگ اتفاق می افتد

جانشین فرماندهی ناجا گفت: بیش از ٣٠درصد جرائم در تهران بزرگ اتفاق می افتد و این مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی در صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ: تحولات در پایتخت سریع و گسترده است به همین جهت تهران بزرگ از یک سو باید امنیت را برای شهروندان برقرار کند و از سوی دیگر بسیاری از موضوعات و پدیده هایی را که از برخی نقاط کشور به پایتخت می آید رصد کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد جرائم در تهران بزرگ اتفاق می افتد، افزود: تلاش در جهت تامین نظم و امنیت تنها مختص تهران نیست از سوی دیگر اقدامات، تلاش ها و طرح ها در پایتخت می تواند الگویی برای سایر استان های کشور باشد و این موجب می شود کار شما همکاران دشوارتر و دائمی تر شود.

به گفته مومنی؛ در سال ٩٥ مبارزه با قاچاق کالا، مقابله با سرقت، مواد مخدر، کاهش تصادفات، امنیت اخلاقی و اجتماعی و آموزش به عنوان ٦ اولویت اصلی مطرح شد.

وی یادآور شد: در سالی که به نام سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده باید تلاش کنیم اقتصاد را درون زا و مقاومتی کنیم که یکی از راه ها برای رسیدن به این هدف مقابله با قاچاق کالا است.

مومنی گفت: آمارهای مختلف از ١٥ تا ٢٠ میلیارد دلار قاچاق سالانه در کشور حکایت دارد و خوشبختانه در کل کشور در سال ٩٥ آمار کشفیات ٣٤درصد افزایش داشته که این رقم در تهران بزرگ بیشتر بوده است، ضمن اینکه برخورد با پرونده های بالای ٥٠٠ میلیارد تومان بیش از ٥٠درصد افزایش داشته است.

حجم کالای قاچاق در تهران بالاست

جانشین فرماندهی ناجا اظهار کرد: تهران یکی از مناطقی است که حجم کالای قاچاق در آن بالا است به همین جهت باید تمرکز بیشتری داشته باشیم، البته همه مسئولیت ها بر عهده نیروی انتظامی نیست اما ما به سهم خود تلاش مضاعفی داریم.

مومنی افزود: موضوع آموزش از جمله موضوعات مورد تاکید است چرا که تأثیر آن را در همه بخش ها و ماموریت های پلیس شاهد هستیم.

روشهای سنتی برای کشف جرم کفایت نمی کند

وی ادامه داد: پلیس باید دائم روش ها و مهارت های خود را ارتقا دهد چرا که اقدامات و روش ها آنقدر پیچیده است که دیگر روش های سنتی برای کشف و برخورد با جرم کفایت نمی کند.

کاهش ۵۰ درصدی شهدا و مجروحین بعد از راه اندازی قرارگاه آموزشی

به گفته جانشین فرمانده ناجا از زمانی که قرارگاه آموزش راه اندازی شده حدود ٥٠درصد از شهدا و مجروحین کاسته شده و جرائم هم نسبت به سال قبل کمتر شده است.

کد N1512994

وبگردی