آفتاب

ثبت اطلاعات یک میلیون و چهل هزار خانوار در سرشماری نفوس و مسکن از طریق اینترنت

ثبت اطلاعات یک میلیون و چهل هزار خانوار در سرشماری نفوس و مسکن از طریق اینترنت

رییس مرکز آمار ایران از ثبت اطلاعات یک میلیون و چهل هزار خانوار در سرشماری از طریق اینترنت خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید علی پارسا رییس مرکز آمار ایران در گفت‌و‌گوی تلفنی با برنامه پایش گفت: تا ساعت ۲۱ روز یکشنبه یازدهم مهرماه یک میلیون و چهل هزار خانوار از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام کردند و اطلاعات خودشان را برای سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ به ثبت رساندند. 

وی با بیان اینکه این عدد معادل جمعیت بالغ بر ۳ میلیون ۴۷۸ هزار نفر است، از همراهی مردم برای سرشماری اینترنتی سال ۹۵ تقدیر کرد. 

رییس مرکز آمار ایران با بیان اینکه این سرشماری تا روز ۲۴ مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت افزود: از این تاریخ به بعد ماموران سرشماری سازمان آمار با مراجعه حضوری به منازل شهروندان فاز دوم سرشماری را اجرا می‌کنند. 

وی افزود: در فاز دوم خانواده‌هایی که ثبت نام اینترنتی کردند تنها کد ره گیریشان را به ماموران مراجعه کننده اعلام کنند. خانواده‌هایی که از طریق اینترنتی ثبت نام نکردند باید تمامی پرسش‌های مامور سرشماری جواب دهند. 

رییس مرکز ملی آمار تاکید کرد: طبق قانون شهروندان موظف هستند به پرسش‌ها این سازمان در خصوص سرشماری پاسخ صحیح بدهند. 

وی در رابطه به مشوق‌های این سازمان برای ترویج ثبت نام اینرنتی سرشماری سال ۹۵ گفت: هر سه روز یک بار یکصد جایزه یک میلیون تومانی به قید قرعه به افرادی که از طریق اینترنتی تعلق خواهد گرفت. از طرفی هماهنگی از طریق وزارت فناوری اطلاعات با اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه صورت گرفته تا به افرادی که اینترنتی ثبت نام کرده باشند دو گیگ اینترنت هدیه خواهد شد. همچنین افرادی که به غیر از خود اطلاعات پنج خانوار دیگر را نیز اینترنتی ثبت کنند از ۲ تا ۱۰ گیگ اینترنت به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. 

پارسا از هموطنان خواست تا در فرصت باقی مانده برای ثبت نام اینترنتی شرکت کنند و این موضوع را به لحظه آخر موکل نکنند.

کد N1512747

وبگردی