آفتاب

امضای تفاهم‌نامه‌ محرومیت‌زدایی از استان خوزستان

امضای تفاهم‌نامه‌ محرومیت‌زدایی از استان خوزستان

تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در استان خوزستان میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری خوزستان به امضا رسید.در ...

گروه بنگاه‌ها:تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در استان خوزستان میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری خوزستان به امضا رسید.در سفر دکتر مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هیات همراه به خوزستان، تعدادی از طرح‌های زیربنایی و مدارس و طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت و گروه توسعه اقتصادی تدبیر افتتاح شدند. در این سفر همچنین تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در خوزستان میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری خوزستان به امضا رسید.

دکتر مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان‌ حضرت امام(ره) در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در خوزستان اظهار کرد: نباید خوزستان پس از پایان جنگ تحمیلی و شکوفایی که در سراسر کشور انجام گرفت با چنین مشکلاتی روبه‌رو می‌شد و اجحاف مضاعفی در خوزستان انجام شده است، زیرا اگر به شهرستان آبادان نگاه کنیم همچنان خرابی ناشی از جنگ در این شهرستان مشخص است.رئیس ستاد اجرایی فرمان‌ حضرت امام(ره) با بیان اینکه اساسی‌ترین مشکل استان خوزستان اشتغال است اعلام کرد: بر این اساس، این ستاد مصمم است که در 3 سال آینده با مشارکت مردمی و دستگاه‌های دولتی مبلغی معادل 20 هزار میلیارد تومان در خوزستان سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: در صورتی که این مبلغ سامان‌دهی شود بیش از 30 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد خواهد شد که امیدوار هستیم مدیران استانی از آن پشتیبانی کنند تا این طرح‌ها به سرانجام برسند. وی گفت: تعدادی از این طرح‌ها شامل فعال‌سازی سه میدان نفتی، احداث کارخانه‌ تولید کاغذ و سه نیروگاه است. مخبر افزود: چنانچه طرح‌های یاران جنوبی، مارون و توپال را در اختیار این ستاد قرار دهند نزدیک به 7 هزار شغل در این استان ایجاد می‌شود. وی از دیگر برنامه‌های این ستاد در خوزستان را راه‌اندازی و اجرای طرح‌های کوچک با اعتبار 120 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در نظر است که با این مبلغ صنایع کوچک و دانش‌بنیان را در استان خوزستان توسعه دهیم.وی ادامه داد: در 5 سال گذشته در مناطق شمالی استان در شهرستان‌های اندیکا و لالی با مبلغ 190 میلیارد تومان اقدامات بزرگی انجام شد که در نظر داریم همین اقدام را در شهرستان‌های حمیدیه، شعیبیه، کارون و باوی که به پیشنهاد استانداری خوزستان بوده‌اند انجام دهیم.

دکتر مخبر با بیان اینکه چهار هزار طرح در روستاهای کشور انجام شده است، اظهار کرد: این طرح‌ها در هر منطقه از کشور تنها در صورت محروم بودن مناطق و انجام گرفتن طرح‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش آمار اشتغال انجام خواهد شد.رئیس ستاد اجرایی فرمان‌ حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه در کل کشور مشکل 4 هزار روستا را از 30 درصد تا 100 درصد برطرف کرده‌ایم، افزود: فعالیت‌های این ستاد عمدتا در قالب محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال است که علاوه‌بر این موارد طرح‌های عمرانی دیگری نیز انجام می‌شود.وی در ادامه افزود: مهم‌ترین دستوری که به‌منظور اشتغال‌زایی در ستاد انجام شده این است که به هیچ وجه اجازه‌‌ استفاده‌ بیش از 20 درصد از نیرو‌های غیربومی برای پیمانکاران وجود نخواهد داشت و 80 درصد از کارکنان هر طرح باید بومی و از اهالی خود منطقه باشند.دکتر مخبر تاکید کرد: یک بیمارستان فوق‌تخصصی تنفسی با مشارکت این ستاد در استان احداث خواهد شد که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موافقت خود را با ساخت آن اعلام کرده است.

شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور افزایش فعالیت‌های خدماتی، مشارکتی و سرمایه‌گذاری در زمینه‌ اشتغال و انجام طرح‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در حوزه‌ سلامت انجام گرفته است و همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این راستا مایه مباهات است.رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین به همراه جمعی از مسوولان استان، از نیروگاه گازی شهرستان آبادان دیدن کرد. این نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۸۱۳ مگاوات، با ایجاد فرصت شغلی برای ۸۲۰ نفر در منطقه‌ای محروم در نزدیکی آبادان در حال بهره‌برداری است. همچنین پارک ساحلی بزرگ شهرستان خرمشهر نیز به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به بهره‌برداری رسید. این پارک ساحلی تنها پارک ساحلی شهرستان خرمشهر است.

کد N1512702

وبگردی