آفتاب

12هزار دانشجوی ایرانی به عتبات عالیات مشرف شدند

12هزار دانشجوی ایرانی به عتبات عالیات مشرف شدند

بوشهر- ایرنا- رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان کشور گفت: امسال در پانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات تاکنون 12هزار دانشجو به کربلا و نجف مشرف شده اند.

سید محمد رضا فقیهی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: این شمار دانشجو در قالب 302 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند.
وی تصریح کرد: ثبت نام برای پانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از 31 تیرماه امسال آغاز و تا پانزدهم آبان ادامه دارد.
فقیهی ادامه داد: در این بازه زمانی 18هزار و 500 نفر در قالب 450 کاروان دانشگاهی شامل کاروان دختران مجرد، پسران مجرد، متاهلان و استادان دانشگاه به کربلا و نجف اعزام می شوند.
وی اظهار کرد: در دروه چهاردهم 11هزار و 700 نفر در قالب 280 کاروان از دانشجویان و استادان به عتبات عالیات اعزام شدند.
فقیهی بیان کرد: شمار درخواست های دوره پانزدهم افزایش یافته است و تاکنون هر روز چهار تا پنج کاروان از دانشگاهها به سفر عتبات عالیات اعزام می شوند.
رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان کشور گفت: قبل از اعزام به همه دانشجویان یک بسته فرهنگی شامل دو نرم افزار و چهار کتاب داده می شود که در طول سفر و در شهر نجف اشرف و کربلای معلی از این بسته فرهنگی سوالاتی در قالب مسابقه طرح و اجرا می شود.
وی برگزاری جلسه های قبل و بعد از سفر، همایشهای مختلف در حین سفر، توزیع بسته های فرهنگی با هماهنگی بانک ملت، مسابقه های مختلف فرهنگی، زیارت حر و برنامه ریزی توبه و اجرای برنامه 'احلی من العسل' با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری را از جمله برنامه های ستاد عمره و عتبات دانشگاهها عنوان کرد.
فقیهی اظهارکرد: دوره شانزدهم اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از بهمن ماه امسال آغاز و تلاش می شود با اخذ مجوزهای لازم زمینه اعزام تعداد بیشتری از دانشجویان فراهم شود.
وی با اشاره به انجام هماهنگی های لازم برای گرفتن مجوز خروج دانشجویان از کشور گفت: همچنین بانک ملت برای سفر هوایی 15میلیون ریال وام با کارمزد 4درصد و 10 میلیون ریال نیز برای سفر زمینی پرداخت می کند.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: 120 نفر در قالب سه کاروان از دانشجویان بوشهری تا پایان نیمه آبان به عتبات عالیات اعزام می شوند.
حجت الاسلام عباس دشتی افزود: این کاروانها از مرز شلمچه وارد عراق خواهند شد.
وی با بیان اینکه سفرهای زیارتی هزینه ای نیست بیان کرد: اعزام دانشجویان به عتبات عالیات بالاترین کارفرهنگی است که در محیط دانشگاهها اجرا و تلاش می شود هر سال این برنامه با قوت انجام شود.
دشتی اظهارکرد: اعزام های دانشجویی تنها با نگاه سیاحتی و زیارتی انجام نمی شود بلکه معرفتی است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان** انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
کد N1512585

وبگردی