آفتاب

وزیر صنایع بنگلادش: محصولات فولادی اصفهان در بنگلادش بازار خوبی دارد

وزیر صنایع بنگلادش: محصولات فولادی اصفهان در بنگلادش بازار خوبی دارد

اصفهان-ایرنا- وزیر صنایع بنگلادش گفت: صنعت فولاد اصفهان بسیار پیشرفته است و محصولات آن می تواند در کشور بنگلادش بازار خوبی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، 'امیر حسین آمو' عصر یکشنبه در دیدار با استاندار اصفهان افزود: شهرهای کشور بنگلادش در حال گسترش است و اگر محصولات فولادی اصفهان از لحاظ کیفیت در سطح خوبی باشد، می تواند در کشور ما با استقبال مواجه شود.
وزیر صنایع بنگلادش همچنین ابراز امیدواری کرد که تجارت و کمپانی های مشترک بین دو کشور ایران و بنگلادش در زمینه های اقتصادی دایر شود.
امیر حسین آمو خاطرنشان کرد: بتازگی دولت بنگلادش اهمیت ویژه ای برای بخش گردشگری قائل شده و در حال گسترش ارتباطات خود با کشورهای دیگر است که پس از این سفر نیز ارتباط با ایران از لحاظ صنعت گردشگری در اولویت قرار می گیرد.
وی همچنین خواستار خواهرخواندگی یکی از شهرهای کشورش با اصفهان شد و گفت: اصفهان یکی از شهرهای متمدن و فرهنگی ایران محسوب می شود.
وی با توجه به گسترش بخش فرهنگ در ایران گفت: در این زمینه نیز می توانیم ارتباط خوبی با اصفهان داشته باشیم زیرا عوامل فرهنگی، مردم را در کنار هم قرار می دهد.
وزیر صنایع بنگلادش تصریح کرد: فرهنگ و زبان فارسی در بنگلادش مورد احترام مردم است و در زبان بنگلادش، لغات فارسی بسیاری وجود دارد.
وی همچنین بنگلادش را 'کشوری سبز' عنوان کرد و گفت: در بازدید از اصفهان بسیار حیرتزده شدم که این شهر نیز اینقدر سرسبز است.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: شهر اصفهان علاقمند است از گردشگران کشورهای آسیایی بویژه کشور بنگلادش بهره مند شود.
رسول زرگر پور افزود: گردشگران 86 کشور که اغلب از کشورهایی اروپایی هستند، به اصفهان سفر می کنند.
وی اظهار کرد: اصفهان آمادگی میزبانی از مردم کشور بنگلادش در این شهر را دارد.
استاندار اصفهان، همچنین ابراز تمایل کرد که 'هفته فرهنگی اصفهان' در یکی از شهرهای بنگلادش برگزار شود .
وی همچنین پیشنهاد داد اصفهان با یکی از شهرهای تاریخی و باستانی بنگلادش ارتباط خواهر خواندگی برقرار کند.
اصفهان هم اکنون با 14 شهر تاریخی دنیا خواهر خوانده است.
زرگرپور به ظرفیت های ویژه اصفهان در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی و فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: ایران و بنگلادش، سطح ارتباطات بالایی با یکدیگر دارند و درصدد گسترش این ارتباطات در بخش های مختلف هستند.
وی به وجود کارخانه های بزرگ در بخش داروسازی در این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین و جدیدترین این کارخانه ها بزودی در اصفهان افتتاح می شود.
استاندار اصفهان به ظرفیت ویژه این استان در بخش صنایع، پتروشیمی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این بخش ها نیز می توانیم مراودات خوبی با کشور بنگلادش داشته باشیم.
وزیر صنایع جمهوری بنگلادش، دیروز به تهران سفر کرد و صبح امروز یکشنبه وارد اصفهان شد.
وی در سفر به اصفهان علاوه بر بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی این شهر و دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، با استاندار و صنعتگران این استان دیدار کرد.
جمهوری خلق بنگلادش در جنوب قارهٔ آسیا و شرق هند ۱۴۸ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر داکا است.
۸۹٫۷ درصد از مردم بنگلادش مسلمان و اکثریت آنها سنی مذهب هستند.
بنگلادش دومین صادرکننده پوشاک جهان است هرچند شغل بیشتر مردم آن کشاورزی و دامداری بویژه کشت برنج است.
ت/6027/6994
خبرنگار: آرزو فلاح / انتشار: محمدرضا شکراللهی
کد N1512555

وبگردی