آفتاب
قائم مقام وزیر کشور:

برنامه ریزی لازم برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت 95 انجام شده است

برنامه ریزی لازم برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت 95 انجام شده است

سمنان- ایرنا- قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به انجام تمام برنامه ریزی لازم برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت سال 96، گفت: بحث آموزش، تدارکات، تامین تجهیزات و نیازمندی های برگزاری انتخابات سال آینده به طور کامل انجام شده است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان در حاشیه همایش فرمانداران و بخشداران این استان، گفت: از اواخر آذر و اوایل دی 95 ستادهای انتخاباتی کشور به صورت رسمی فعالیت خود را برای انتخابات سال 95 آغاز می کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون تخلفات خاصی درباره انتخابات سال آینده گزارش نشده است، اظهار کرد: هم اکنون تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و هیچ کس حق ندارد برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تبلیغات کند.
مقیمی افزود: تاکنون گزارشی در خصوص تبلیغات زود هنگام به وزارت کشور ارسال نشده است، ولی برخی مواقع شائبه هایی درباره برخی از حرکت ها وجود داشته که رصد شده است.
قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به گستردگی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: فرمانداران سراسر کشور باید نظارت کامل بر فعال نشدن تبلیغات زود هنگام داشته باشند.
مقیمی، درباره آخرین تصمیمات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: پیشنهاد برگزاری الکترونیکی برای یک سوم از انتخابات سال آینده به شورای نگهبان داده شده و هر اقدامی در این زمینه پس از تایید، بررسی و اعلام نظر شورای نگهبان، انجام می شود.
وی افزود: برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها نیز با مجلس شورای اسلامی مکاتبه شده و اگر سخت افزار و نرم افزار مورد تایید قرار گیرد، یک سوم انتخابات به صورت ماشینی برگزار می شود.
مقیمی، درباره تغییرات احتمالی استانداران و فرمانداران تا زمان انتخابات گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، تغییرات خاصی در دستور کار نیست و اگر تغییری هم باشد، در واقع مربوط به افرادی است که بازنشسته می شوند و یا خودشان قصد جا به جایی دارند.
قائم مقام وزیر کشور افزود: وزارت کشور نیز اگر تشخیص دهد که افراد کارآمدی کم و یا ضعیف در منطقه دارند، آنان را تغییر خواهد داد و این هم خیلی محدود است.
قائم مقاوم وزیر کشور عصر یکشنبه برای حضور در همایش فرمانداران و بخشداران و همچنین نشست با احزاب، تشکل ها و فعالان سیاسی استان سمنان به این استان سفر کرد.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1512554

وبگردی