آفتاب
شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن خواهند شد/ ضرورت تامین زیرساخت

بیش از ۷۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن خواهند شد/ ضرورت تامین زیرساخت

شهردار تهران گفت: در آینده ای نزدیک بیش از ۷۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن می شوند که ضروری است برای رفاه آنها زیرساخت های لازم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار تهران در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران و مترو پلیس در جمع خبرنگاران گفت: در آینده نزدیک بیش از ۷۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن خواهند بود که همین موضوع چالش های جدی تری را ایجاد می کند و ضرورت فراهم ساختن زیرساخت ها و رفاه را بیش از پیش فراهم می سازد.

وی افزود: استفاده از تجربیات سایر کلانشهرها می تواند برای ما بسیار مثمر ثمر باشد و ما بارها و بارها از این تجربیات استفاده کردیم. یک نمونه آن تجربه ایجاد بانک شهر است که در سفری به سیدنی مقدمات آن فراهم شد.

قالیباف ادامه داد: آقای کودر همچنین شهردار مونترال، دومین شهر بزرگ کانادا با ۳.۵ میلیون جمعیت است. طبیعتا همکاری بین دو شهر در دستور کار ما قرار دارد و فکر می کنم با شرایط دولت جدید کانادا مقدمات جدید برای گفتگوها بیش از پیش فراهم است.

به دیپلماسی شهری اعتقاد راسخ دارم

دنیز کودر رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (مترو پلیس) نیز در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم که این فرصت به من داده شد تا از فعالیت های شهرداری تهران باغ های ایرانی و پروژه های مردمی آن دیدن کنم.

وی افزود: آنچه برای من حائز اهمیت است این است که به دیپلماسی شهری اعتقاد راسخ دارم و معتقدم باید کانالهای جدید گفتگو میان کلانشهرها ایجاد شود.

کودر افزود: امضا این تفاهم نامه نشان می دهد تهران چه نقشی می تواند در مرحله جدید فعالیت های متروپلیس بازی کند. نگاه ما و تاکید ما بر شعار جهانی فکر کردن و محلی فکر کردن است.

وی افزود: ما امروز در کلانشهرهای جهان با چالش های مشترک و جدی روبرو هستیم و رفع آنها نیاز به گفتگو دارند. این تفاهم نامه در همین راستا امضا شده و یک نگاه به آینده است.

رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (مترو پلیس) اضافه کرد: تهران یکی از بزرگترین کلانشهرهای جهان است که ۸ میلیون جمعیت دارد و جمعیت روز آن بیش از این عدد است و قطعا این میزان جمعیت چالش های جدی ایجاد می کند. در این میان قالیباف مرد عمل است و نقش های بسیار چشمگیری ایفا کرده است.

کد N1512415

وبگردی