آفتاب

برگزاری کنفرانس سالانه محافظه‌کاران بریتانیا با محوریت برگزیت

برگزاری کنفرانس سالانه محافظه‌کاران بریتانیا با محوریت برگزیت

محافظه‌کاران بریتانیا در کنفرانس سالانه این حزب، مسائل مربوط به برگزیت را بررسی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب محافظه‌کار بریتانیا که رهبری دولت را بر عهده دارد، در کنفرانس سالانه خود که امروز – یکشنبه – آغاز می‌شود ، مسائل مربوط به زمان و نحوه بیرون آمدن این کشور از اتحادیه اروپا را بررسی می‌کند.

«ترزا می»، نخست‌وزیر بریتانیا، آغازگر دوران جدیدی از حاکمیت در این کشور است که در آن هنوز بسیاری از این‌که بریتانیا نخستین کشوری است که اتحادیه اروپا را ترک می‌کند، خرسند هستند.

البته هنوز مشکلاتی پیشروی این کشور است. دولت تحت فشار است تا نحوه به اجرا در‌آمدن و زمان اجرایی شدن برگزیت را مشخص کند. گفته شده که مذاکرات مربوط به این طرح ممکن است دو سال به طول بینجامد.

قدرت‌های اروپایی که نگران رشد تمایلات ضد اروپایی در کشور‌های خود هستند،‌ تا کنون به شدت با این طرح‌ها مقابله کرده‌اند و هشدار داده‌اند که بریتانیا نمی‌تواند انتظار رویه‌های ویژه‌ای در رابطه با بازرگانی و مهاجرت داشته باشد.

دسترسی به یک بازار واحد به معنای آن است که شهروندان قادر خواهند بود تا به راحتی در این منطقه عبور و مرور کنند. البته می گفته است که وی خواستار متوقف کردن جریان صدها هزار نفری است که از دیگر بخش‌های اروپا وارد می‌شوند.

پایان دادن به حرکت آزاد افراد از اتحادیه اروپا به بریتانیا یک خواسته کلیدی بسیاری از ۵۸ درصد رای‌دهندگانی است که از خروج از اتحادیه اروپا حمایت کرده بودند.

برخی از شخصیت‌های کلیدی در حزب محافظه‌کار گفته‌اند که می‌خواهند همه روابط با اتحادیه اروپا را در پی خروج از بازار واحد اروپایی و ایجاد ویزاهای کاری قطع کنند.

این افراد اعلام کرده‌اند که اتحادیه اروپا در صورت وضع این تعرفه‌ها تنها به خود آسیب می‌رساند چرا که این اتحادیه صادرات بیشتری به بریتانیا از صادرات بریتانیا به این اتحادیه دارد.

ترزا می هرچند خود طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا بوده است اما بسیاری از وزرای کلیدی وی مانند «فیلیپ هاموند»، وزیر بازرگانی اعلام کرده‌اند که خواهان اتخاذ مواضع نرم‌تری هستند.  

 

 

کد N1512354

وبگردی