آفتاب

شولتز: مجارستان بازی خطرناکی به راه انداخته است

شولتز: مجارستان بازی خطرناکی به راه انداخته است

تشنیم نوشت: رئیس پارلمان اروپا انتقاد شدیدی به برگزاری همه پرسی درباره سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا در مجارستان وارد کرده و این کشور را تهدید به عواقب اقتصادی در صورت نه گفتن به این سیاست ها کرد.

به گزارش  نشریه "دی سایت" آلمان، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا انتقاد شدیدی به برگزاری همه پرسی درباره سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا که امروز (یکشنبه) در کشور مجارستان برگزار می شود وارد کرده و در این باره گفت: مجارستان باید بر اساس طرح توزیع اجباری پناهندگان در اروپا حدود 1300 پناهنده را بپذیرد. برگزاری یک همه پرسی در این باره یک بازی خطرناک است.

شولتز در ادامه گفت: "ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان در نتیجه اصول اتحادیه اروپا را نادیده می گیرد. وی اعتبار قوانین اروپایی را که مجارستان خود درگیر آن است را به چالش می کشد.

رئیس پارلمان اروپا مجارستان را تهدید به عواقب مالی در صورت نه گفتن مجاری ها به سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا در این همه پرسی کرده و گفت: کسانی که در بحران پناهندگان عدم همبستگی از خود نشان می دهند باید از نظر مالی عواقب آن را احساس کنند.

وی البته پیشنهاد چندی پیش وزیر امور خارجه لوکزامبورگ مبنی بر خارج کردن مجارستان از اتحادیه اروپا را اقدامی غیر مفید دانسته و آن را رد کرد.

حدود 8.3 میلیون واجد شرایط رای دادن در مجارستان باید امروز (یکشنبه) به پای صندوق های رای رفته و به این سوال پاسخ دهند که آیا آن ها  پذیرش اجباری شهروندان غیر مجارستانی در کشورشان بر مبنای تصمیمات اتحادیه اروپا را می خواهند.

دولت مجارستان از اجرای تصمیم اتحادیه اروپا برای تقسیم اجباری پناهندگان در سراسر این اتحادیه اجتناب کرده است. تا به حال مجارستان هیچ پناهنده ای را بر اساس مکانیسم تقسیم اجباری اروپایی نپذیرفته است.
دولت مجارستان ماه هاست که برای گفتن نه در همه پرسی در این کشور تبلیغ کرده و در این باره هشدار می دهد که با پناهندگان تروریست ها نیز می توانند به این کشور بیایند.

سازمان های حقوق بشری این انتقاد را به دولت مجارستان وارد می کنند که با این تبلیغات خود به صورت هدفمند ترس و نگرانی ها را در بین مرد تشدید می کند. تمام نظر سنجی ها انتظار نه اکثر مجارستانی ها به سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا را دارند.

البته مشارکت در این همه پرسی باید حداقل 50 درصد باشد تا این همه پرسی اعتبار داشته باشد.

52310

کد N1512290

وبگردی