آفتاب

دانشجویان با هر گرایشی همه ضوابط در دانشگاه را رعایت کنند

دانشجویان با هر گرایشی همه ضوابط در دانشگاه را رعایت کنند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد پویایی و نشاط در محیط دانشگاه و ارتقای سطح علمی دانشجویان را از اهداف اصلی انتخاب دانشجویان نمونه در دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

به گزارش ایلنا، طه هاشمی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ که صبح امروز با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از طرح‌های ماندگاری که در سراسر کشور محقق شد، طرح انتخاب دانشجوی نمونه است که برای اولین بار در طول حیات دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شد.

وی درخصوص این طرح گفت: به پیشنهاد دکتر میرزاده، قرار شد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و از آن‌ها تقدیر شود.

طه هاشمی به ارائه گزارشی از روند انتخاب دانشجویان نمونه پرداخت و گفت: این کار بعد از تصویب طرح، در بهمن ۹۴ در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. هدف از اجرای این طرح، ایجاد پویایی و نشاط در محیط دانشگاه هاست.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه محیط دانشگاه باید بانشاط و سرشار از مولفه‌های فرهنگی باشد، تاکید کرد: تلاش ما این است که جاذبه حضور دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی را بیشتر کرده و محیط مناسبی برای بالندگی فکر و اندیشه آن‌ها ایجاد کنیم. چرا که معتقدیم بستر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در محیطی با ویژگی‌های آزاداندیشی شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد دانشجویان چندبعدی تربیت کند، گفت: انتخاب دانشجویان نمونه براساس ویژگی‌های علمی، پژوهشی، دارا بودن مقاله، کتاب، حضور فعال در فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و رعایت شئونات اخلاقی صورت گرفته است.

طه هاشمی افزود: هدف ما این است که محیط دانشگاه را به گونه‌ای آماده کنیم تا زمانی که دانشجو وارد آن می‌شود، احساس کند وارد محیطی مقدس شده است. از دانشجویان می‌خواهم با هر گرایشی که وارد دانشگاه می‌شوند، همه ضوابط را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه روند انتخاب دانشجوی نمونه در سه سطح واحدهای دانشگاهی، استانی و کشوری صورت گرفت، تصریح کرد: از ۱۵ بهمن ۹۴ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۵ روند انتخاب دانشجویان در استان‌ها طی شد. پس از آن، دانشجویان نمونه به استان‌ها معرفی شدند و در بازه زمانی ۱۵ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد ۹۵ کار بررسی دانشجویان معرفی‌شده به اتمام رسید و در ‌‌نهایت ۸۱ دانشجو به تهران معرفی شدند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشجویان در کمیته داوری متشکل از نمایندگان معاونت‌های فرهنگی دانشجویی، پژوهشی، آموزشی، برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان، پزشکی و ... مورد بررسی قرار گرفتند و از میان آن‌ها در مرحله ابتدایی ۱۷ نفر و در ‌‌نهایت ۱۱ نفر به عنوان منتخبان نهایی معرفی شدند.

وی در پایان با اشاره به تشکیل انجمن دانشجویان نمونه، گفت: این انجمن اولین دوره آموزشی گردشگری با عنوان «ایده تا عمل» برای دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی را برگزار می‌کند.

کد N1512259

وبگردی