آفتاب

3360 کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در کشور فعال است

3360 کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در کشور فعال است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استان ها و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: سه هزار و 360 کارگزاری این صندوق در جذب گروه های هدف فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا مصطفی شریعتی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران خراسان شمالی اظهار کرد: این تعداد در هفت گروه شامل دهیاری ها، شرکت ها و اتحادیه های روستایی و عشایری، تعاونی های خدماتی هستند که 5درصد از حق بیمه دریافتی به عنوان دستمزد دریافت می کنند.
وی بر ساماندهی کارگزاران تاکید کرد و افزود: این اقدام در سال 94 توسط هیات مدیره مصوب شد و به تمامی واحدهای اجرائی ابلاغ شده است که کارگزاران فعالیت بیمه ای ساماندهی و از پراکندگی نیز خارج شوند.
وی با بیان اینکه کارگزاران مسئولیت های مختلفی دارند گفت: این امر باعث شده است که برخی از آنان نتوانند در راستای جذب گروه هدف موثر اقدام یا به صورت اختصاصی برای صندوق کار کنند.
وی با بیان اینکه ساماندهی کارگزاران از اولویت صندوق است گفت: کارگزاران ضعیف که انگیزه ای برای کار ندارند با هم ادغام و یک موسسه ایجاد خواهد شد و افراد قوی نیز می توانند فعالیت خود را ادامه دهند و عملکرد آنان بر اساس تعداد بیمه شده و میزان وصول رصد خواهد شد.
وی از مسئولان استان خواست تا به منظور جذب بیشتر ستاد اجرائی صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر تشکیل دهند و گفت: فرمانداران و مدیران کل مربوطه به روستاها و عشایر نیز عضو ستاد شوند.
وی بر فرهنگ سازی و تبلیغات در این راستا نیز تاکید کرد و افزود: متاسفانه بحث تبلیغات ضعیف است که این امر یکی از مشکلات اساسی این صندوق است باید در این زمینه بیشتر پرداخته شود.
شریعتی همکاری بیشتر رسانه ها را برای جذب روستائیان و عشایر در امور بیمه شد و گفت: باید در این زمینه نیز راه کار هایی اندیشیده شود.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استان ها و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایردر بخش دیگری از سخنانش گفت: اعضای این صندوق 13.5 برابر حق بیمه پرداختی در زمان دریافت مستمر بگیری و یا از کار افتادگی حقوق دریافت می کنند.
شریعنی بر حمایت های دولت نیز از این صندوق تاکید کرد و افزود: دولت به منظور کمک از قشر کشاورز و عشایر که دارای شرایط خاصی در کشور هستند 10 درصد حق بیمه آنان را پرداخت می کند که این امر در هیچ بیمه ای دیده نمی شود این گروه باید از فرصت ها برای این امر مهم استفاده کنند و خود را بیمه کنند تا در اینده از مزایای آن بهره مند شوند.
وی افزود: اعضای این صندوق ماهانه با پرداخت 150 هزار تا 350 هزار ریال در زمان مستمری از حقوق سه میلیون ریال تا هفت میلیون ریال بهره مند خواهند شد.
وی افزود: علاوه بر روستائیان و عشایر شهرنشینان که کار مرتبط با کشاورزی و دامداری دارند می توانند عضو این صندوق شوند که تاکنون 230 شغل مرتبط شناسایی شده است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
کد N1512257

وبگردی