آفتاب

دستگیری سارق گوشی های تلفن همراه/ مالباختگان به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند

دستگیری سارق گوشی های تلفن همراه/ مالباختگان به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند

تهران- ایرنا- پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار بدون پوشش تصویر متهم به سرقت گوشی تلفن های همراه (از طریق سایت های بازاریابی اینترنتی) از مالباختگان درخواست کرد با شناسایی تصویر متهم برای طرح و پیگیری شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، نهم تیرماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 14رسالت شهرستان کرج به ماموران اعلام کرد که در محدوده اتوبان آزادگان تهران، فردی اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه وی به ارزش تقریبی 22 میلیون ریال کرده است.
مالباخته که عکاس یکی از خبرگزاری های کشور است در اظهاراتش به ماموران این کلانتری گفت: به قصد فروش گوشی تلفن همراه خود مشخصات فنی آن را در ' سایت دیوار' ثبت کرده بودم که شخصی طی تماس تلفنی با درخواست خرید و توافق بر سر قیمت، پل آزادگان را برای انجام معامله قرار گذاشت.
وی با اشاره به اینکه جوانی حدود 30 ساله در محل قرار حاضر شد، افزود: پس از ملاقات همدیگر این جوان به بهانه گرفتن پول از برادرش، خودروی سواری را دربست کرایه کرد.
این مالباخته گفت: پس از رسیدن به چهارراه بهار و تماس با برادرش مرا به خوردن یک لیوان آبمیوه دعوت کرد.
وی با بیان اینکه دوباره به محل قرار اولیه بازگشتند، گفت: این شخص مدعی شد پول خرید گوشی توسط برادرش از طریق سیستم بانکی به حساب من واریز شده و به این بهانه از من خواست تا از طریق ATM موجودی حساب خودم را چک کنم.
این عکاس مالباخته اظهار کرد: زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز دچار سردرد و سرگیجه شدید شدم که در همان لحظه این شخص با استفاده از این فرصت گوشی تلفن همراه مرا ربود و از محل متواری شد.

*شناسایی گوشی تلفن همراه مسروقه :
به دستور شعبه پانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب کرج پرونده مقدماتی با عنوان «سرقت به عنف به شیوه بیهوشی» تشکیل و برای رسیدگی در اختیار پلیس آگاهی شهرستان کرج قرار گرفت.
در ادامه رسیدگی به پرونده در پلیس آگاهی کرج، کارآگاهان موفق به شناسایی فردی به هویت مشخص شده در محدوده خیابان حافظ تهران شدند.
فرد دستگیر شده با بیان اینکه هیچ اطلاعی از مسروقه بودن این گوشی تلفن نداشته است، در اظهاراتش گفت: این گوشی تلفن را به قیمت 16 میلیون ریال از فردی حدود 30 ساله خریداری کردم و چون همراه کارتن گوشی بود، به هیچ عنوان فکر نمی کردم که مسروقه است.

*ارجاع پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ
پرونده با اخذ نیابت قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب کرج به دادسرای ناحیه 11 تهران ارجاع و به دستور بازپرس شعبه سوم این دادسرا برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

*شناسایی و دستگیری متهم :
کارآگاهان در بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته مغازه های محدوده خیابان حافظ و همچنین انجام چهره نگاری توسط مالباخته موفق به شناسایی شخص سارق شدند.
کارآگاهان پس از شناسایی مجرم سابقه دار بنام محمد.ک (متولد 1361) و در ادامه تحقیقات متوجه شدند که وی چندی پیش توسط گشت کلانتری 112 ابوسعید به اتهام همراه داشتن اسکناس های مجعول دستگیر و به دستور مقام قضایی روانه زندان شده است.

*اعتراف به سرقت های مشابه :
متهم 'محمد . ک' پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ و مواجه حضوری با مالباخته به سرقت گوشی تلفن همراه و فروش آن و همچنین دیگر سرقت های مشابه به این شیوه اعتراف کرد.
متهم دلیل سرقت هایش را تهیه موادمخدر (شیشه) عنوان کرد و در خصوص مدت فعالیت و محل های ارتکاب سرقت خود گفت: از اواخر سال گذشته در شهرهای تهران، قم، کرج و شیراز به این شیوه اقدام به سرقت گوشی همراه می کردم.
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت های مشابه در تهران و دیگر شهرستان ها برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام بازپرس محترم شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران صادر شده است.
سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده تصریح کرد: از تمام شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود برای پیگیری شکایات خود به نشانی؛ پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر، انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/1109//1625
کد N1512063

وبگردی