آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

برخورد با مولایی نشانه ضعف فدراسیون است/ مرادی انتقادپذیر نیست

برخورد با مولایی نشانه ضعف فدراسیون است/ مرادی انتقادپذیر نیست

دبیر پیشین فدراسیون وزنه برداری معتقد است برخورد حذفی با بهادر مولایی و صدور حکم تعلیق برای این وزنه بردار جوان و مصدوم، نشانه ضعف مجموعه فدراسیون است.

جلیل امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رئیس فدراسیون وزنه برداری تحمل انتقاد را ندارد، اظهار داشت: فدراسیون وزنه برداری با برخورد اخیر خود با بهادر مولایی نشان داد تمام گفته های رئیس فدراسیون مبنی بر روحیه نقدپذیری و استفاده از تجارب و پیشنهاد بزرگان و اهالی این رشته، یک ادعای بی اساس و غیرواقعی است.

وی تصریح کرد: علی مرادی در زمان برگزاری المپیک ریو بارها اعلام کرد به محض بازگشت از برزیل به عیادت بهار مولایی خواهد و رفت از او دلجویی می کند، اما نه تنها چنین وعده ای را عملی نساخت، بلکه توسط کمیته انضباطی فدراسیون تحت ریاست خود مولایی را تعلیق کرد و پاسخ انتقادات او را با روش همیشگی خود یعنی برخورد حذفی و قهری داد.

پیشکسوت وزنه برداری با اظهار تعجب از نحوه صدور حکم تعلیق برای مولایی و اعلام رسمی این خبر از طریق رسانه ها گفت: حکم تعلیق مولایی، حکم بدوی بوده و کمیته انضباطی در عین تعجب در حالی که این حکم هنوز به مولایی ابلاغ نشده، آن را در رسانه ها اطلاع رسانی کرد. چطور این ورزشکار قبل از اینکه حکمی به دستش برسد و بی خبر از همه جا باید از طریق رسانه ها از حکمش مطلع شود؟

امیری افزود: روال طبیعی و قانونی کار این است که ابتدا باید مستندات انتقادات مطرح شده در کمیته بررسی شود و با توجه به تمامی جوانب امر، حکم مذکور به ورزشکار اعلام شود. متاسفانه بهادر مولایی چوب اتفاقاتی را خورد که به هیچوجه طبیعی و عادی نبود. او انتقاد کرد و مثل تمامی ورزشکاران که حق اعتراض و انتقاد دارند، مشکلات خود را بیان کرد، اما فدراسیون به جای حل مشکل و رسیدگی به این جوان با او برخوردی این چنینی کرد.

دبیر پیشین فدراسیون وزنه برداری خاطر نشان کرد: برخودر قهری و تنبیه انضباطی فدراسیون مدتهاست که روال عادی پیدا کرده و هر مسئول و پیشکسوتی که بر خلاف رئیس صحبت کند، محکوم به حذف است. از ورزشکاران و قهرمانانی همچون شاهین نصیری نیا، کوروش باقری و حتی رضازاده گرفته تا مسئولانی همچون حسین مقامی، عبدالکریم پورکیان و حتی خود من با همین سیاست های علی مرادی از صحنه حذف شدیم.

کارشناس خبره سابق فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: متاسفانه بسیاری از چهره های طرد شده از سوی فدراسیون کنونی جزو افرادی بودند که بدون هیچ چشمداشتی مشغول خدمت بودند و قرار بود به گفته علی مرادی راهگشای این رشته باشند، اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که او به محض نشستن بر صندلی ریاست، تمام وعده های خود را فراموش کرد و به مدیری نقدناپذیر مبدل شد.

امیری در پایان افزود: متاسفانه علی مرادی همچنان پشت دو مدال طلای المپیک کیانوش رستمی و سهران مرادی پنهان شده که البته همین ورزشکاران نیز تجربه برخوردهای عجیب فدراسیون را دارند.به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ وزنه برداری ایران معتقدم اگر این روال ادامه یابد و فکری به حال این وضهیت نشود، آینده خوب و مطمئنی را در این رشته نخواهیم داشت.

کد N1511925

وبگردی