آفتاب

همنشینی هلال ماه و سیاره زهره/ امشب هلال ماه محرم را ببینید

همنشینی هلال ماه و سیاره زهره/ امشب هلال ماه محرم را ببینید

مدیر انجمن نجوم اهواز گفت: امشب می توان هلال ماه محرم را به دلیل مکث زیاد آن پس از غروب خورشید در آسمان، به آسانی رصد کرد.


  خسرو جعفری زاده، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص رویت هلال ماه گفت: شامگاه یکشنبه ۱۱ مهرماه می توان هلال ماه را به آسانی در بالای افق غربی آسمان رصد کرد. 







  وی با بیان اینکه وضعیت هلال ماه از نظر رصدی و مقادیر آن بسیار مناسب است، افزود : در این شب هلال ماه با فاز ۲ درصد بسیار نورانی و درخشنده دیده می شود که هلال ماه شب اول محرم است. 







  به گفته وی، در شامگاه روز ۱۱ مهرماه زمان غروب خورشید ۱۷:۴۶ دقیقه و غروب ماه ساعت ۱۸:۴۴ دقیقه خواهد بود که به همین دلیل مدت مکث ماه ۵۸ دقیقه است؛ به این معنی که ماه ۵۸ دقیقه پس از غروب خورشید به زیر افق می رود و به آسانی قابل مشاهده است.







  جعفری زاده در خصوص رویداد دیگر نجومی که بعد از رویت هلال ماه محرم رخ می دهد، عنوان کرد: در روز ۱۲ مهرماه، هلال ماه با سیاره زهره همنشینی دیدنی خواهد داشت و این دو در کنار یکدیگر دیده می شوند.







 
     
        [span]تصویر نمایشی همنشینی هلال ماه و سیاره زهره

     
 







 
     
 







  جعفری زاده اظهار داشت: در شامگاه ۱۲ مهرماه که شاهد همنشینی هلال ماه و سیاره زهره هستیم، فاز هلال ۶.۳ و قدر سیاره زهره منفی ۴ است و منظره زیبایی را برای عکاسی پدید می آورد. 







  وی افزود : همنشینی به معنی نزدیک شدن دو جسم آسمانی به یکدیگر است؛ به طور مثال سیاره زهره و هلال ماه در کنار یکدیگر و یا سیاره مریخ و ماه و حتی دو سیاره در کنار یکدیگر را همنشینی گویند.





                       
کد N1511839

وبگردی