آفتاب

گردهمایی موکب داران عراقی و ایرانی در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)

گردهمایی موکب داران عراقی و ایرانی در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)

مشهد- ایرنا- در آستانه ماه محرم الحرام، 35 موکب دار عراقی و ایرانی روز شنبه در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) گرد هم آمده و برای خدمت رسانی بهتر به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین امسال به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایرنا، این گردهمایی به همت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین کشور و معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی برگزار شد.
مسئول طرح و برنامه اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در این گردهمایی گفت: در حرم مطهر رضوی افزون بر 50 هزار خادم در سه بخش خدمات رفاهی، فرهنگی و توسعه ابنیه به خدمت رسانی مشغول هستند.
علی بافنده با اشاره به سخنان تولیت آستان قدس رضوی در راستای تعامل عتبات و ایجاد اتحاد بین آنان، افزود: خدام آستان قدس رضوی در سال گذشته در هفت موکب میهمان موکب داران عراقی بودند و امسال نیز در قالب بنیاد کرامت رضوی در راهپیمایی عظیم اربعین حضور می یابند.
یکی از خطبای برجسته کشور نیز در این گردهمایی، همایش پیاده روی روز اربعین را لشکرکشی امام زمان (عج) و تمرین سربازی برای آن حضرت دانست.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در عاشورا حماسه آفرینی کردند و اکنون پس از قرنها شاهد حماسه آفرینی زائران آن حضرت در روز اربعین هستیم.
وی با اشاره به عظمت و شکوه حضور زائران در روز اربعین سال گذشته افزود: زیارت اربعین در آینده به پایگاه معنویت تشیع تبدیل می شود و هم اکنون نیز پایه اصلی معنویت اربعین، محبت و ایثار صاحبان موکب هاست.
وی اظهار کرد: امام راحل مدتها قبل فرمودند که بعد از صدام ملت ایران و عراق به هم پیوند خواهند خورد و برادری خود را در عتبات عالیات به نمایش خواهند گذاشت.
حجت الاسلام پناهیان گفت: اربعین در ایران یک حرکت خودجوش مردمی است، همان طور که در عراق یک حرکت خودجوش مردمی بوده است لذا این دو ملت باید زیارت اربعین را نه تنها برای جهان تشیع بلکه برای جهان اسلام و حتی بشریت به طور عمیق معرفی کنند.
وی افزود: اگر موکب داران برای پذیرایی از میهمانان اربعین برنامه داشته باشند و زائران خارجی از کشورهای مختلف را به نحوی جذب نمایند در رسیدن به اهداف خود موفق خواهند شد.
وی با بیان اینکه رفتار موکب داران در پذیرایی مخلصانه از زائران موجی جدید از معنویت در ایران به راه انداخته است، از موکب داران عراقی خواست اگر رفتاری دور از شان زائران اربعین دیدند، آن را با محبت خود عفو نمایند.
7489 / 6053 / 3404 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محسن اسماعیلی
کد N1511590

وبگردی