آفتاب

مدرسه خیرساز محمدعلی نجفی در تهران به بهره برداری رسید

مدرسه خیرساز محمدعلی نجفی در تهران به بهره برداری رسید

تهران- ایرنا- دبستان دخترانه خیرساز محمدعلی نجفی، وزیر اسبق آموزش و پرورش روز شنبه در آیینی با حضور رئیس مجمع خیران مدرسه ساز و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در منطقه سه پایتخت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور در این آیین با تقدیر از اقدامات محمدعلی نجفی در آموزش و پرورش گفت: آموزش نقش مهمی در توسعه همه جانبه کشور دارد و نجفی نیز به حوزه آموزش علاقه مند بوده و در این حوزه سرمایه گذاری کرده است.
محمدرضا حافظی با اشاره به فعالیت 650 هزار خیر مدرسه ساز در سطح کشور، افزود: یک هزار خیر مدرسه ساز ایرانی نیز در سراسر جهان به امر مدرسه سازی مشغول هستند.
وی با بیان اینکه 10 درصد از مردم ایران در سایر کشورهای جهان زندگی می کنند، تصریح کرد: این افراد در گذر زمان، زبان مادری را فراموش کرده و هویت خود را از یاد می برند و دولت هیچ اقدامی در زمینه بازگشت و ارتقای هویت بخشی به آنان ایفا نمی کند.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز افزود: این مجمع در سایر کشورهای جهان مدارسی را برای هویت بخشی و آموزش زبان فارسی به این افراد ساخته تا آنان ملیت خود را فراموش نکنند.
وی با بیان اینکه بنیاد مصلی نژاد تاکنون دوهزار میلیارد ریال در امر مدرسه سازی سرمایه گذاری کرده است، اظهارکرد: تعداد خیران مدرسه ساز کشور رو به افزایش است و آنان سال گذشته 12هزار میلیارد ریال در این حوزه سرمایه گذاری کردند.

* نجفی: مردم ایران به سنت تعلیم و تربیت علاقه مندند
محمدعلی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش و خیر مدرسه ساز نیز در این آیین گفت: روزهای آغازین ماه مهر برای همه مردم و کسانی که دست اندرکار تعلیم و تربیت کشور هستند، روزهای شادی است.
وی خطاب به دانش آموزان این دبستان خیرساز گفت: امیدوارم شما با کسب علم، دانش، معرفت و فرهنگ در آینده انسان های موثری باشید و خدماتی را برای بهبود وضع جامعه انجام دهید.
نجفی از مسئولان این دبستان دخترانه خواست در کنار فعالیت های آموزشی، فعالیت های فوق برنامه و تربیتی هم داشته باشند تا دانش آموزان و اولیاء این مدرسه به عنوان الگو مطرح شوند.
وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه این مدرسه با نظارت مجمع خیران مدرسه ساز احداث شده اظهار کرد: مردم ایران به سنت تعلیم و تربیت علاقه مندند و تاکنون در این حوزه فعالیت های شایسته ای را انجام داده اند و باید از این ظرفیت خوب جامعه در حوزه مدرسه سازی و غیره استفاده شود.
وی گفت: دیر نیست که کمبودها و مشکلات در آموزش و پرورش رخت بربندد و دیگر مشکلاتی در این حوزه نداشته باشیم.
نجفی یادآور شد: برای ساخت این دبستان دخترانه کمتر از 9ماه زمان داشتیم و باید این مدرسه تا مهرماه آماده می شد که با کمک خیران این امر میسر شد.
علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با اشاره به ساخت دبستان دخترانه به همت وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: وی آگاه ترین فرد در امر آموزش و پرورش است و از کمبود فضای فیزیکی در آموزش و پرورش آگاه بود که چنین امکاناتی را به وجود آورد.
وی افزود: به عقیده من، نجفی با مدرسه سازی قصد دارد بگوید که مدرسه اولویت کشور است و سایر شهروندان نیز در این حوزه باید فعالیت کنند.
کمرئی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در تهران تصریح کرد: هرچند سایر مناطق کشور نیازمند مدرسه و فضای آموزشی هستند اما در تهران به عنوان پایتخت کشور، مدارس زیادی فرسوده بوده و نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
پیش از این نیز مدرسه خیرساز سرور ویژه دانش آموزان استثنایی در سال 94 به همت خانواده نجفی در منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران به بهره برداری رسیده است.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشاردهنده: مجید ملازاده
تهرام/7245/1348/1772
کد N1511482

وبگردی