آفتاب
مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

بیش از ۳۷ هزار نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند

بیش از ۳۷ هزار نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: بیش از ۳۷ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن ولیئی به مناسبت روز خانواده و تکریم سالمندان و بازنشستگان با بیان اینکه سالمندان جامعه در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارند، افزود: یک روز در سال به عنوان روز سالمندان نامگذاری شده است تا گامی در راستای تکریم این پدران و مادران برداشته شود. دوران سالمندی همانند دوران کودکی یا جوانی، یکی از مراحل زندگی است با این تفاوت که دوران کودک و جوانی، سرشار از انرژی و تلاش، ولی دوران سالمندی، همراه با تحلیل قوا و کاهش میزان فعالیت های فیزیکی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۷ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند، اظهار کرد: ۳۰ هزار نفر از افراد سالمند تحت حمایت این نهاد در مناطق شهری و بیش از ۶ هزار نفر در مناطق روستایی ساکن هستند. سیاست های کمیته امداد برای حمایت از سالمندان در جامعه شامل افزایش حضور آنان در مشارکت های عمومی و اجتماعی، حفظ  احترام و شان و منزلت سالمندان در جامعه ، توانمندسازی سالمندان واجد شرایط، تامین حداقل حقوق های مادی و معنوی آنان و تشویق و ترغیب فرزندان سالمندان  برای نگهداری از آنان است. وضعیت عمومی سالمندان همواره از سوی مددکاران این نهاد پیگیری می شود.

ولیئی با اشاره به خدمات ارائه شده به سالمندان بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه فرهنگی، اردوهای زیارتی و سیاحتی، پرداخت کمک معیشت، خدمات درمانی و امور بیمه، خدمات تامین مسکن و ساختمان، برخی خدمات خاص از جمله مشاوره، امور حقوقی و قضایی، پرداخت وام کارگشایی، تسهیلات اشتغال و کارانگیزی و کمک به امر ازدواج برای فرزندان آنان از خدمات این نهاد برای سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر حمایت های معمول و پرداخت کمک معیشت به افراد تحت حمایت، یک میلیون ریال نیز بصورت ماهانه تحت عنوان هزینه نگهداری به خانواده های دارای سالمندان زمینگیر پرداخت می کند تا مشکلی در رسیدگی به بیماران پیش نیاید. بیش از ۳۷ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد  استان تهران هستند که از این تعداد بیش از ۲۶ هزار نفر زن و مابقی سالمندان مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: احترام و تکریم سالمندان وظیفه همه اقشار جامعه به‌خصوص جوانان است و جوانان باید از تجربه سالمندان مانند چراغ روشن در مسیر زندگی خود بهره بگیرند. باید از تجربیات سالمندان در خانواده نهایت بهره را ببریم و فرهنگ سازی به گونه ای باشد که نحوه برخورد با سالمندان را از دوران کودکی به فرزندان مان آموزش دهیم تا رعایت احترام به سالمندان نهادینه شود.

کد N1511430

وبگردی