آفتاب
وزیر ارتباطات مطرح کرد:

برخورد با کارشکنی در ترابرد پذیری موبایل/ تفکیک قیمت اینترنت ملی

برخورد با کارشکنی در ترابرد پذیری موبایل/ تفکیک قیمت اینترنت ملی

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کمیته بررسی میدانی اجرای درست طرح ترابردپذیری موبایل تشکیل شده است، از برخورد جدی با اپراتورهایی خبر داد که در این زمینه کارشکنی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی امروز در مراسم رونمایی از پروژه های ایرانسل، اظهارداشت: برخی از اپراتورها با موضوع ترابردپذیری موبایل موافق نیستند و به همین دلیل هفته گذشته کمیته ای ویژه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل دادیم تا اجرای این طرح را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داده و موانع را اعلام کنند. به این ترتیب که قرار است افراد متعددی در این طرح ثبت نام کرده تا ببینیم مشکل از کجاست.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در صورتی که با کارشکنی در اجرای این طرح مواجه شویم، قطعا به اپراتور مربوطه تذکر می دهیم و در صورتی که این تذکر کارساز نشود، ابزارهای زیادی برای برخورد با اپراتور خواهیم داشت. چرا که ترابردپذیری حق مردم بوده و مشترکان باید بتوانند با حفظ شماره خود، اپراتور خود را در صورت تمایل تغییر دهند.

محاسبه قیمت جداگانه اینترنت و اینترانت الزامی است

وزیر ارتباطات در مورد محاسبه قیمت جداگانه خدماتی که کاربران از شبکه اینترنت می گیرند و نیز خدماتی که در بستر شبکه ملی اطلاعات دریافت خواهند کرد، گفت: بر اساس تصمیمات کمیسیون تنظیمات مقررات ارتباطات، اعمال قیمت جداگانه برای این دو سرویس در تمامی اپراتورهای موبایل، شرکت های اینترنتی و مخابرات لازم الاجرا است و بار دیگر نیز این مصوبه را به اپراتورها ابلاغ خواهیم کرد تا آن را انجام دهند. چرا که معتقدیم مشترکی که از پهنای باند داخل استفاده می کند، باید تعرفه ای که پرداخت می کند کمتر از تعرفه ای باشد که از پهنای باند خارجی استفاده می شود.

اجرای طرح رجیستری موقتی است

وزیر ارتباطات در مورد اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل گفت: اجرای این طرح فعلاً به صورت آزمایشی و موقت است تا بررسی کنیم چه مشکلاتی با آن همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: این موضوع یک کار بزرگ است که زمان آن مشخص نیست و به محض آنکه نتایج آن مشخص شود، به صورت رسمی برای اجرا اعلام می شود.

وزیر ارتباطات در مورد تغییر قیمت در بسته های اینترنت ایرانسل نیز گفت: آنچه که مربوط به ما می شود و به آن نظارت می کنیم این است که اپراتور از سقف قیمت تعیین شده مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات بالاتر نرود. اما در صورتی که تعرفه در زیر قیمت مشخص شده باشد، مشکلی برای تغییر وجود نخواهد داشت.

مذاکره با بانک مرکزی برای راه اندازی پول الکترونیک در کشور

وزیر ارتباطات در مورد ارائه انواع خدمات پرداخت خورد با کیف پول روی شبکه موبایل و با استفاده از شبکه شتاب تاکید کرد: در زمینه ارائه این سرویس به دلیل مشکلات سیستم بانکی ۲ سال است که تاخیر داریم و با مذاکرات طولانی که با دکتر سیف در بانک مرکزی داشته ایم، آنها را متقاعد کرده ایم تا در این زمینه رضایت دهند.

وی ادامه داد: در این خصوص کمیته ای به ریاست مهندس جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات تشکیل شده است و ۴ جلسه نیز در این مورد با مسئولان بانک مرکزی داشتیم تا در نهایت ارائه خدمات بانکداری موبایل و کیف پول الکترونیکی با موافقت بانک مرکزی انجام شود. این موضوع ارائه خدمات را برای مردم تسهیل می کند و تحولی در حوزه بانکداری الکترونیک خواهد بود.

فاز دوم شبکه ملی اطلاعات افتتاح می شود

واعظی با بیان اینکه فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در دهه فجر امسال افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: در همین حال به دنبال ایجاد دولت همراه در کشور هستیم و با وجود پوشش نسل سوم و چهارم در شهرهای کشور، امیدواریم در توسعه زیرساختها در بخش موبایل و توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال نیز موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده عظیم از دیتا و اینترنت در کشور و توسعه پهنای باند تاکید کرد: با وجود اینکه برای اجرای این سیاست مخالفان بسیاری داریم و حتی کارت زرد از مجلس گرفته ایم، اما به هر حال با وجود اینکه سیاست توسعه دیتا و پهنای باند در راستای اهداف نظام و رهبری است، این سیاست را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی در مورد اجرای پروژه نسل ۴ ارتباطات ثابت در استان های کشور توسط ایرانسل نیز گفت: با وجود اینکه اپراتور چهارم فیبر نوری تاکنون نتوانسته است تعهدات خود را در کشور اجرایی کند، اجرای این سرویس توسط ایرانسل می تواند خلاء دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت را برای مردم پر کند و همچنین دسترسی مردم به شبکه ملی اطلاعات را تسهیل کند.

کد N1506278

وبگردی