آفتاب
با وجود موضوعات مهم روز؛

تا دو هفته دیگر از نشست هیات اجرایی کمیته المپیک خبری نیست!

تا دو هفته دیگر از نشست هیات اجرایی کمیته المپیک خبری نیست!

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بعد از نشست سه هفته پیش خود، جلسه دیگری نداشتند این در حالی است که برگزاری نشست آتی آنها نیز برای دو هفته آینده برنامه ریزی شده است!

به گزارش خبرنگار مهر، لزوم تشکیل نشست های هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای بررسی مسائل روز ورزش و تصمیم گیری لازم در رابطه با مهمترین آنها است. بر همین اساس بعد از مشخص شدن اعضای فعلی هیات اجرایی، برگزاری هر دو هفته یک بار نشست ها در دستور کار قرار گرفت هر چند که به طور طبیعی و در موارد لزوم باید فاصله این نشست ها کمتر هم می شد کمااینکه در دوره های پیش هم برخی از نشست های هیات اجرایی به صورت فوق العاده بود.

این در حالی است برگزاری نشست های هیات اجرایی فعلی خیلی منظم و متوالی پیش نمی رود و بعضا فاصله میان دو نشست بیشتر از یک ماه هم می شود. پیش از المپیک و با وجود در پیش بودن این رویداد مهم، فاصله زیاد میان نشست های هیات اجرایی قابل توجه بود. حتی سه هفته طول کشید تا بعد از اتمام بازی های المپیک، اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تشکیل جلسه دهند. 

المپیک ریو ۳۱ مردادماه تمام شد و تا اواسط هفته اول شهریورماه همه اعضای کاروان به ایران بازگشته بودند با این حال اولین نشست هیات اجرایی بعد از المپیک ۲۰ شهریورماه تشکیل شد. در این نشست علاوه بر گزارش عملکرد کاروان ایران، پولادگر هم گزارشی از نتایج المپیکی تکواندو که اصلا رضایت بخش نبود، ارائه کرد. 

این طور عنوان شد که دعوت از روسای فدارسیون های المپیکی برای بررسی دقیق عملکرد ورزشکاران آنها در ریو یکی از محورهای نشست های اجرایی است تا با لحاظ کردن این گزارش ها، نتایج ارزیابی عملکرد کاروان ایران اعلام شود اما بعد از نشستی که سه هفته پیش برگزار شد، هیچ نشست دیگری برگزار نشد و زمان برگزاری نشست آتی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم برای دو هفته آینده اعلام شده است! 

فاصله چهل و نهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که سه هفته پیش و در ۲۰ شهریورماه برگزار شد با نشست آتی که قرار است ۲۴ مهرماه برگزار شود در حالی بیش از یک ماه خواهد شد که این روزها ورزش کشور و در راس آنها کمیته ملی المپیک با چالشی جدی مواجه شده است.

نامه کمیته بین المللی المپیک به برخی فدراسیون ها مبنی بر  دخالت دولت در امور ورزش و شفاف سازی در این زمینه برای کمیته ملی المپیک هم ارسال شده است. ارسال همزمان این نامه به این کمیته و چند فدراسیون، حاکی از پیگیری جدی IOC بر اجرا شدن منشور المپیک در ورزش تمام کشورهای عضو است و تاکید این نهاد بین المللی بر عدم دخالت دولت در ورزش؛ موردی که با مشاهده آن ورزش کشور مربوطه را تعلیق می کند. حتی کیومرث هاشمی با در نظر گرفتن جدیت این موضوع و نامه دریافتی از IOC، از وزیر ورزش به صورت مکتوب درخواست کرده تا زمان اصلاح اساسنامه فدراسیون ها از برگزاری انتخابات آنها جلوگیری شود. 

این مهمترین موضوعی است که کمیته ملی المپیک را این روزها درگیر کرده است و اهمیت آن می طلبید هیات اجرایی در اولین فرصت  تشکیل جلسه دهد و موضوع را بررسی و برای آن چاره اندیشی کنند تا در فاصله چندماه مانده به برگزاری بازی های زمستانی آسیایی (اسفندماه - ژاپن) و بعد از آن بازی های کشورهای اسلامی (اردیبهشت ماه - آذربایجان) و بازی های داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی (تاشکند) ورزش کشور دچار بحران و چالش نشود اما به خاطر بازی های ساحلی آسیا که در ویتنام جریان دارد و حضور کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی در محل برگزاری  این بازی ها - البته کیومرث هاشمی با توجه به اتمام اجلاس OCA به کشور بازگشته است - طی این مدت نشستی برگزار نشد. در حالیکه نشست های هیات اجرایی معمولا غایب یا غایبانی دارد کمااینکه نشست گذشته هم در غیاب علیرضا دبیر و علی کفاشیان برگزار شد.

در هر صورت نشست آتی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که پنجاهین نشست است، 24 مهرماه یعنی دو هفته دیگر برگزار می شود. ارائه گزارش بازی های پارالمپیک توسط محمود خسروی وفا و رسیدگی به برنامه حضور در بازی های کشورهای اسلامی هم دو دستور جلسه تعریف شده برای این نشست هستند.

کد N1452419

وبگردی