آفتاب

رهامی: همگرایی احزاب اصلاح‌طلب مهمترین برنامه در انتخابات سال آینده است

رهامی: همگرایی احزاب اصلاح‌طلب مهمترین برنامه در انتخابات سال آینده است

ایسنا نوشت:‌ رییس کمیته انتخابات اصلاح طلبان ایجاد همگرایی در احزاب اصلاح طلب را مهمترین برنامه اصلاح‌طلبان در دو انتخابات پیش رو دانست.

حجت الاسلام محسن رهامی، در ادامه سلسله نشست‌های اصلاحات گامی به سوی توسعه حزب همبستگی دانش آموختگان ایران(حزب هدا) که با موضوع «بررسی چالشهای نظام آموزشی کشور» با حضور اساتید دانشگاه و دانشجویان در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد، گفت: نظام آموزشی باید نیروهای کیفی و تحول آفرین تحویل جامعه دهد، چرا که تولید علم و توسعه هر کشوری در گروی تربیت نیروی انسانی نخبه و استعدادهای برتر علمی است.

وی ادامه داد: این امر مهم محقق نمی شود مگر آنکه نظام آموزشی کشور به نیروهای انسانی خود به عنوان سرمایه های اصلی بها داده و منجر به تحول در مغز و بینش انسانها شود.

رهامی با بیان اینکه نظام آموزشی ما باید خردگرا باشد، افزود: نظام آموزشی که صرفا به دنبال انتقال یکسری مفاهیم درسی باشد، نمی تواند در توسعه و پیشرفت کشور نقش مهمی ایفا کند. اگر نظام آموزشی به نیروی انسانی خود به عنوان اصلی ترین سرمایه توجه نکرده و در این زمینه سرمایه گذاری نکند مطمئنا دچار روزمرگی شده و فرصتها را از دست خواهد داد. این درحالی است نظام آموزشی هر کشوری درکنار ایجاد فرصتهای لازم برای توسعه و پیشرفت کشور می تواند با بی تدبیری تبدیل به تهدید نیز شود، چرا که نیروهای ناکارآمد به جای حل معضلات و مشکلات کشور تبدیل به معضل می شوند.


رییس کمیته انتخابات اصلاح طلبان در ادامه این نشست در بخش پرسش و پاسخ در خصوص فعالیتهای انتخاباتی پیش رو، گفت: کمیته انتخابات اصلاح طلبان به دنبال ایجاد همگرایی و وحدت در میان تمامی احزاب اصلاح طلب است.

این استاد حقوق دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه تحقق دموکراسی بدون داشتن احزاب قوی امکان پذیر نیست، افزود: باید فعالیتهای تشکیلاتی منسجم را در احزاب تقویت کنیم، به همین دلیل برقراری ارتباط و آشنایی با احزاب قوی و تاثیرگذار دنیا بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین گفت: ایجاد همگرایی در احزاب اصلاح طلب از جمله مهمترین برنامه ما در دو انتخابات پیش رو(ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا) است و در همین راستا نشستهایی را با احزابی که از معیارهای اصلاح طلبی برخوردارند، برگزار خواهیم کرد.
29213

 

کد N1451957

وبگردی