آفتاب
معاون اول قوه قضاییه :

منافقان داخلی بخشی از سربازان و افسران جنگ نرم دشمن هستند

منافقان داخلی بخشی از سربازان و افسران جنگ نرم دشمن هستند

مشهد- ایرنا – معاون اول قوه قضاییه گفت : افسران و سربازان جنگ نرم دشمن نیروهای آموزش دیده نظامی و خارجی نیستند بلکه بخشی از آنان منافقان داخلی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای جمعه در دومین روز از سیزدهمین همایش داستان های عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور، روسای کل دادگستری ها وسازمان های قضایی نیروهای مسلح در مشهد افزود : این افراد با نفاق خود زمینه را برای جنگ نرم فراهم می کنند.
وی گفت: دشمن افرادی که در در زندگی شخصی و اجتماعی خود ضعف هایی دارد را شناسایی کرده و آنان را با خود همراه می کند.
وی عنوان کرد: با طلوع خورشید انقلاب، قدرتهای استکباری به مقابله با انقلاب نوپای ما پرداختند و در این مسیر از همه ابزارها و راهکارها چون ترور، تحمل جنگ هشت ساله، تحریم کامل اقتصادی و سیاسی و غیره استفاده کردند، خسارت زدند و خسارت دیدند اما به نتیجه نرسیدند.
وی گفت: امروز آنان جنگ نرمی را به راه انداختند تا به هدفشان برسند چنانکه زمانی برنامه ای برای کشورنوشته شده بود که اگر امضاهای آن مشخص نبود ، گویی ضد انقلاب نوشته است.
محسنی اژه ای اضافه کرد: آنان اساتیدی تربیت کردند تا بتوانند افکار و افراد را پرورش دهند، در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی زمینه سازی کردند و در برخی خانواده های انقلاب وحتی از برخی آقازاده ها هم یارگیری کردند وتوانستند از میان افراد انقلابی و یا منتسب به انقلاب با رمز تقلب در سال 88 فتنه ای را کلید بزنند.
وی گفت: آنان به این مقدمات و یارگیری ها بسیارامید بسته بودند تا همانند برخی کشورها که انقلاب مخملی شکل داده بودند در ایران هم با یک انقلاب نرم به اهداف خود برسند اما رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و تبعیت و بصیرت مردم وحضور همه نیروهای وفادار به انقلاب و اسلام در این مقطع هم آنان را با شکست مواجه کرد و هر چند هزینه هایی تحمیل کردند و خودشان هم متحمل هزینه هایی شدند اما به اهداف خود نرسیدند.
وی با بیان اینکه دشمن در دسیسه جید خود با جمع کردن همه جنود ابلیس جنگی تلفیقی از نرم و سخت را توامان با همان هدف اولیه خود علیه اسلام ناب و انقلابی و نیز جمهوری اسلامی ایران شکل داده که درآن افسران و سربازان ، شیوه ها و تاکتیک ها، آفندهاو پدافندها با جنگ سخت متفاوت است اما هر دو رویارویی و جنگ است و هر طرف که استقامت و آمادگی و توان بیشتری داشته باشد پیش می رود.
وی با بیان اینکه امروز دشمن شکست خورده ما که طی چند دهه به اهداف خود نرسیده تلاش مضاعف تری دارد ، افزود: ساده اندیشی است که فکر کنیم آمریکایی هایی که روزی ایران را هیچ می دانستند و امروز قدرتی در مقابل خود می بینند که شاخ آنها را شکسته و قدرت کذایی شان را از بین برده ومنافع استکباری آنها را به خطر انداخته ، با آنان دوست باشند.
وی تصریح کرد :دشمن امروز بسیار آرام ، بی صدا و چراغ خاموش وارد شده ونفوذ می کند تا برای ما تصمیم سازی کرده و با لسان و قلم خود ما چنین وانمود می کند که دشمن شناخته شده ما دیگر آمریکا و شیطان بزرگ نیست ودیگر نیازی نیست مرگ بر آمریکا بگوییم .
معاون اول قوه قضائه گفت : تلاش می شود جنایات این شیطان بزرگ به فراموشی سپرده شود به گونه ای که این توهم پیش آید که این دشمنی ها محدود و منحصر به همراهی با منافقان، گروه های تروریستی، دموکرات ها، جنگ تحمیلی و همراهی صدام بوده و امروز که اینها نیستند و صدامی وجود ندارد پس دشمنی وجود ندارد و اینگونه اذهان را از این جنایات فارغ کنند.
وی افزود: از سوی دیگر آنان با تهمت زنی، شایعه سازی و دروغ سازی به اشخاص و نهادهای موثر نظام همه را به خود مشغول می کند که امروز شاهد مواردی از این دست هستیم .
محسنی اژه ای اظهار کرد: در واقع دشمن با استفاده از منافقان و سربازان و دنیا پرستان تلاش می کنند این فضا را ایجاد کنند که در این میان برخی آگاهانه و عده ای نااگاهانه ابزار آنان می شوند .
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر پیوسته بر حفظ روحیه انقلابی تاکید داشته اند ، گفت: اقدام دیگر دشمن القای آن است که انقلاب تمام شده است و نیازی به روحیه و کار انقلابی نیست.
وی با بیان اینکه از جمله حربه های امروز دشمن که گاه از آن غفلت می کنیم تخریب و تضعیف نهادهای اثرگذار و انقلابی است، گفت: سپاه پاسداران و قوه قضاییه را درسطحی گسترده تخریب و توهین می کنند زیرا می دانند این مجموعه ها مانعی بر سر راه جنگ نرم هستند و امنیت کشور را تامین می کنند.
معاون اول قوه قضائیه افزود: علاوه بر تبلیغات ماهواره ها و شبکه های ضد انقلاب و عوامل فراری ضد انقلاب انگلیس نشین؛ امروز از بیان برخی خودی ها علیه نهادهای انقلابی چه ها که گفته نمی شود.
وی بابیان اینکه دادستان ها در میدان عمل قرار دارند، گفت: این افراد چه حجمی از مشکلات، چالش ها، توهین ها و تهدیدها ومسائل را تحمیل می کنند تا نتواند کار انقلابی کرده و مر قانون را پیاده نمایند.
وی ادامه داد: امروز باید بیش از پیش نسبت به شرایط روز و توطئه های مختلفی که فرارو است مطلع و آگاه بوده و پیش بینی و پیشگیری کرده وبا جدیت برخورد و مقابله کنیم .
محسنی اژه ای افزود: امروز آمریکا ،صهیونیست ها و کشورهای غربی دست به دست هم داده ونسبت به تجهیز و آموزش همه نیروهای ضد انقلاب اقدام کرده که آموزش وتجهیز از سوی صهیونیست ها وآمریکا وتامین پول آن توسط عربستان انجام می شود .
وی تصریح کرد: آنان هر جریان ضد انقلابی را که بتوانند احیا می کنند تا ناامنی را در داخل ایجاد کرده و جنگ نرم را پیش ببرند و جنگ سخت را در کنار کشور ادامه دهند به این امید که به زعم خود پیروز شوند .
وی با تاکید بر مراقبت وهوشیاری نسبت به این توطئه ها گفت: باید با تمام وجود گوش به فرمان ولی امر مسلمانان که محور اصلی مقابله با این ترفندها و شگردها بوده ، باشیم تا در این مرحله به پیروزی برسیم.
وی خطاب به مسئولان قضایی در استان ها اظهار کرد: مبادا دچار لغزش، مشکل اخلاقی و مالی شوید؛ دقت و حساسیت در اقدامات قضایی و نظارتی و اداری اهمیت زیادی دارد در عین آنکه استقلال قاضی و قضا هیچ منافاتی با زیرکی ، مشورت ومدیرت پرونده های قضایی ندارد و می توان مشورت کرد.
وی اظهار کرد: قاطعیت توام با سرعت و اجرای به موقع احکام نیز امری بسیار مهم و پیشگیرانه است و اگراجرای احکام به تاخیر افتد همراه با مفسده خواهد بود.
وی دربخشی دیگر از سخنان خود در خصوص بعد نظارتی وظایف مدیران قضایی ودادستان ها گفت: اگر نظارت ها به خوبی انجام شود دو امر دیگر یعنی قضا و اداری هم کامل و اثر بخش خواهد بود.
سیزدهمین همایش دادستانهای عمومی، انقلاب و نظامی سراسر کشور روز گذشته با حضور چند از تن مقامات کشور از جمله رئیس قوه قضائیه، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور و فرمانده نیروی انتظامی در مشهد آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد.
6012/1906 خبرنگار: فاطمه یوسفی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1451697

وبگردی