آفتاب
معاون وزیر ارتباطات:

۴۵ شهر مازندران به زیرساخت تری جی مجهز است

۴۵ شهر مازندران به زیرساخت تری جی مجهز است

ساری - معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های آی سی تی در استان مازندران گفت: ۴۵ شهر از ۵۸ شهر استان به زیرساخت تری جی تلفن همراه متصل است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری صبح جمعه در جلسه اقتصاد مقاومتی در ساری، افزود: بعد از تهران بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت در مازندران انجام‌شده است و ۲۶۵ میلیارد تومان درزمینهٔ یک اپراتور در مازندران هزینه شده و ۴۵ شهر به تری جی متصل می‌شود.

وی بابیان اینکه ۲۲ شهر استان به فورجی متصل است گفت: تا پایان دولت این میزان به ۳۳ شهر افزایش می‌یابد.

براری ادامه داد: در بحث گردشگری مهم‌ترین دغدغه استان این است که اگر سهم استان در اقتصاد گردشگری پنج هزار میلیارد تومان است دو برابر شود و ۱.۴ میلیارد دلار سهم گردشگری خارجی استان را به ۲۵ میلیارد دلار افزایش دهیم

معاون وزارت ارتباطات بر لزوم افزایش سهم گردشگری خارجی در استان تأکید کرد و گفت: مزیت‌های قدیمی و سنتی استان را شناسایی کنیم و یکی از مزیت‌های مازندران آی سی تی است و بازیگران این حوزه، دانشجویان و تحصیل‌کردگان است و اگر از این فرصت‌ها استفاده نکنیم منجر به تهدید می‌شود زیرا در حال حاضر، مهم‌ترین دغدغه اشتغال فارغ‌التحصیلان است.

وی آی سی تی یکی از مزیت‌های استان برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم از این مزیت خلق ثروت کنیم زیرا هم ابزار خلق ثروت و هم ابزاری برای توانمندسازی دیگر مزیت‌ها است.

براری تصریح کرد: آی سی تی مهم‌ترین زیرساخت توسعه است و وقتی وارد کار بانکداری شد هزینه خدمت بانکداری را کاهش داده و بهره‌وری و کیفیت خدمات را ارتقا داده است.

وی گفت: برای ارتقای تأسیسات گردشگری، کشاورزی و صنعتی باید از مزیت آی سی تی استفاده کنیم و امیدواریم بتوانیم با کمک بخش‌های مختلف از این بخش استفاده کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مزیت گردشگری در شهر رامسر بر لزوم برنامه‌ریزی برای شهر هوشمند تأکید کرد و گفت: گردشگری یکی از مزیت‌های رامسر است و باید آی سی تی نیز از مزیت‌های آن باشد که می‌تواند گردشگری را رونق دهیم.

کد N1451644

وبگردی