آفتاب

کاهش 14 درصدی ورود غیر قانونی از مرزهای شرقی به خاک ایران

کاهش 14 درصدی ورود غیر قانونی از مرزهای شرقی به خاک ایران

مشهد- ایرنا- فرمانده هنگ مرزی تایباد از توابع خراسان رضوی گفت: آمار ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران از مرزهای شرقی در سال جاری 14 درصد کاهش یافت.

سرهنگ مجید پویان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و 890 نفر به علت ورود غیر قانونی در منطقه مرزی شرق استان خراسان رضوی در 6 ماهه نخست سال جاری دستگیر شدند
وی با بیان اینکه معبر مرزی دوغارون واقع در شرق خراسان رضوی و نوار مرزی 300 کیلومتری این منطقه با افغانستان واقع است، اظهار کرد: این معبر زمینی به عنوان یکی از مهمترین مرزهای شرقی کشور و تنها مرز رسمی برای ورود و خروج اتباع افغانستان است.
وی اظهار کرد: با توجه به تعامل خوب میان ایران و افغانستان همچنین در سال گذشته هفت نفر رهایی گروگان و در نیمه نخست سال جاری یک نفر آزد سازی گروگان از طریق مرزبانان دو کشور به نتیجه رسید.
وی همچنین از دستگیری سه نفر اشرار و قاچاقچی در 6 ماه نخست سال 95 خبر داد و گفت: در همین مدت چهار نفر رابط خبری اشرار و سوداگران مرگ نیز شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ پویان افزود: با بکارگیری تجهیزات الکترونیکی و خودروهای پوششی در طول نوار و عقبه مرزی و نیز همکاری نیروی انتظامی شهرستانهای تربت جام، خواف و تایباد امنیت کامل در این منطقه برقرار است.
فرماندهی هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد افزود: در حال حاضر مرزهای شرقی کشور بویژه این خطه مرزی در امنیت کامل به سر می برد و برای هرگونه ورود متجاوزین و اشرار یکی از ناامن ترین مرزهای کشور می باشد.
مرکز شهرستان مرزی 114 هزار نفری تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
6012/7494 خبرنگار: علی اصلاحی نصر آبادی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1451609

وبگردی